lördag 9 februari 2008

veckans tistel...

går till barbarerna på åvanvåningen som borrar med skrikborr kl 9.00 på morgonen. alltför bryskt. jag har ju min rehabiliteringsdag idag och skulle få sova ut på morgonen. jag vaknade kl 6, 7 och 8 men stod emot viljan att gå upp och tvingade mig själv att ligga kvar för att min kropp skulle få vila. jag drömmde en fantastisk dröm om att vi var på ett andra ultraljud där det visade sig att det lugna barnet i magen (amaya har kanske slutligen sparkat sönder stackarn för han rör sig nästan aldrig) visade sig vara av hankön då jag väcktes av den högljudda borren. ingen sol är det heller och dessutom fick jag veta att min bror under mystiska omständigheter fått en dörr på tån. undrar vad som mer ska hända idag. ska sätta på mig och hela familjen skyddsdräkt i förebyggande syfte.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Du måste rehabilitera dig själv genom att lägga dig och vila på dagen!

Teresa Maria sa...

men då måste jag ju plugga. nu har mina fogar lossnat :(

anna sa...

du får köpa en kvast nästa gång ni går till öb och knacka i taket och ropa, det gör alla gamla tanter på tv, och det funkar alltid för dem!
annars kan ni alltid kontra med att ha sångtävlingar. typ playstations sjungspel, vad det nu heter :)

Anna sa...

Kvasten funkar inte! Jag har världens mest stökiga granne som bara rumlar runt och slipar golven på söndagskvällar. Det enda som hjälper är ett kokt stryk!

Anna sa...

kok stryk ska det nog vara...

Teresa Maria sa...

men du har rätt. ett kok stryk eller ett kokt stryk är nog det enda som hjälper. fö. vill jag slå tattarbarnen som springer och leker utvecklingsstörda lekar i loftgången!

 
>