fredag 8 februari 2008

den finaste presenten + 24 soppor

igår fick jag den finaste peresent jag någonsinn fått. kanske också den billigaste. den skulle egentligen varit till allahjärtansdag men jag fick den redan igår då den kom med posten. det var en värmeljusstake i form av en uggla. jag har länge velat sammla på ugglor men har hitintills bara två saker i min sammling. ett halsband och ett påslakansett. nu hoppas jag att sammlamdet kan komma igång ordentligt. hemskt glad belv jag i vilket fall.
johan och jag har också bestämmt att börja en ny hällsosammare stil som förhoppningsvis ska ge resultat i tid till bröllopet då vi båda vill se ut som dexter (annars tänker vi inte vara med på foto) efter träningen cyklade johan iväg till ÖB och inhandlade 24 naturdietsoppor och ett antal GB-glassar??! vi provade varin soppa till lunch, johan sparris och jag broccoli, det var naturligtvis avskyvärt. helt vidrigt faktiskt och jag brukar kunna tåla det mesta i matväg om det gäller hälsan. nu är det bara 20 soppor kvar.
amaya och jag har även varit på 4-h och tittat på djuren. jag trodde att det skulle bli mycket uppskatat med tanke på hennes stora intresse av plast och tv-djur. det var fel, amaya fick en liten tår i öget och när vi kom till finalen, gutelammen, ville hon hoppa ur vagnen av rädsla. trotts nederlaget ska vi gå dit nästan varje dag tills hon vänjer sig. det viktigsta just nu (förutom den hälsosamma livsstilen och ugglesammlingen) är att amaya lär sig tycka om får.

3 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Men du kommer ju vara extremt gravid den 10:e maj! Då kan du ju inte se ut som dexter?!

Räcker det inte med att Amaya säger "Bää" om allting? Det tycker jag räcker som får-omtyckning iallafall.

Ninni sa...

Stackars lilla Amaya - klart som sjutton att man ska det varsamt med får!! Hon börjar bli en "riktig" människa med förmågan att urskilja farligt från mindre farligt...Som alla vet är ju får livsfarliga, de både rör sig och låter illa samt att de är mycket opålitliga.

Teresa Maria sa...

nu undrar jag vem det är som inte går att lita på egentligen! får har väl aldrig varit inblandade i någon känd skumraskaffär. de är helt harmlösa.

 
>