tisdag 12 februari 2008

nitiskt pluggande

jag är inne i en period av nitiskt pluggande, troligtvis till fel tenta. har inte kunnat bestämma mig för vilken tenta jag ska satsa på. har en på fredag och en på lördag. troligtvis så missar jag båda. jag förstår att det är tröttsamt att höra om mina studier hela tiden men tråkigast är det nog för mig ändå. det är också tider av väntan. jag väntar varje minut på att csn ska skicka ett blomsterbud och ett kuvert med mina surt förvärvade pluringar i. alltså de jag skulle fått sen 22 dec. kanske senare idag. annrs jobbar jag paralellt på flera andra planer och ett smakprov på dessa är soc och provoice. så här i efterhand är jag glad att jag tagit mig an en del bottenskrapjobb i mina dagar annars hade de nog tagit imot mer med telefonförsäljningsjobb.
dessutom har jag bränt fast pannkakssmet på spishällen och johan kommer att få nedåtmun när han vaknar och upptäcker detta. hur får man lättast bort inbrännd pannkakssmet? tacksam för tips.

4 kommentarer:

anna sa...

Hoppas pluggandet går bra. Det är inte helt snällt att lägga två tentor 2 dagar efter varandra. jag gnäller om att jag har en dugga nästa torsdag och en uppsatsinlämning in måndag om 2 veckor. jag ska inte gnälla längre!
pannkakssmet har jag ingen riktig aning om, jag tror vi brukar skrapa. mest är det peter som gör sånt för han är den med tålamod att steka plättar. när jag gör det blir det gojs av alltihopa det går så långsamt. och när han är snäll nog att steka plättar tvingar jag alltid honom att rengöra spisen (för det var ju han som smutsade ner den) alldeles snäll är jag nog inte märker jag nu..

Anna sa...

Varför vill inte CSN ge dig dina cash?

Teresa Maria sa...

det beror nog främst på att jag inte uppnått de studieresultat CSN hade önskat. det är den där förbaskade anatomitentamen som lägger krokben för min ekonomi.

absolutebeginner sa...

Har det varit pannkakssmet på spisen? Isåfall tog du bort den innan jag vaknade! Jag är inte avundsjuk på din situation. Jag ser inte fram emot när jag skall plugga och vara tvungen att klara alla kurser för att ni inte ska vara tvungna att svälta :( Men vi klarar oss alltid. Jag hörde för några år sedan om en kvinna som levde på ljus eller om det var luft.

 
>