tisdag 26 februari 2008

en helt ny försäkringsförmedlare

jag hoppas iaf att jag får bli med i det glada ungdomliga gänget som huserar i ProVoice lokaler. jag är ganska nöjd med min intervjuv. jag framhöll mina goda försäljningsegenskaper och bedyrade att jag älskar att prata med människor, särskilt i telefon. det är förvisso inte riktigt sant. i perioder har jag svår telefonfobi, något som johan är smärtsamt medveten om. ibland har jag även svårt att svara när det ringer. jag ska iaf göra mitt bästa och troligtvis blir jag framgångsrik pga min positiva läggning. om jag nu får jobbet. det skulle ju kunna vara så att de inte vill anställa mig för att jag är supergravid och har allt för många barn.
stackars amaya drabbades idag av en snuvrellaterad sjuka. hon nyser, hostar, pruttar och det rinner vätska från näsan och ögonen. som tröst fick hon ett helt paket med ICAs blandade frukt. annars har det inte hänt så mycket idag värt att nämna. kvällen bjuder på chips, dipp och Laura. en film från 1944 av otto preminger. sägs vara david lynch favoritfilm och en av inspirationskällorna till skapandet av twin peaks.
jag avslutar dagens inlägg med en bild på amaya i sin finaste finklänning. dels för att den försvann förra gången jag la upp den, dels för att amaya är så gullig och även för att den återigen är aktuell. på lördag är det nämligen släktkalas med anledning av att johan mycket snart fyller 27. håll till godo.

4 kommentarer:

Ninni sa...

Hon e underbar mitt lilla barnbarn, poserar så fiint!

Teresa, du får träna på att tala i telefon med mig. Jag har lååång träning och älskar (som ni vet) långa samtal ;)

anna sa...

Jag försår vad du menar, jag svarar bara hemma om jag vet vem som ringer :). men det ska jag sluta med, jag ska bli bra på att svara i telefon iaf.
men du får ju en övning i att prata när du jobbar. eller så blir det tvärtom, att du tröttnar på att prata.
när ska du börja?
amaya är verkligen hemskt söt. väldigt fin klänning, hon ser lite stolt ut :) är den för speciella tillfällen?

anna sa...

ja det skrev du ju, sorry jag är lite borta ibland. då förstår jag. hoppas ni får trevligt på släktkalaset :)

Teresa Maria sa...

jag fick lite för mycket pengar i julklapp och som en god och rättvis mor köpte jag en klänning till mig själv och en till amaya. de kostade lika mycket :)
jag ska försöka mig på att stiga ur min egen kropp innan jag går till jobbet på morgonen :)
jag har inte fått jobbet ännu. dom ska ringa innan veckans slut. hoppas hoppas

 
>