lördag 16 februari 2008

två världsrekord

idag har jag slagit två världsrekord. ett är att jag på snabbast uppmätta tid tog mig från sala backe till BMC i ankstil. 45 min tog det. eftersom det är lördag idag så fanns det bara en buss jag kunde ta till tentamen. pga försovning missade jag den och fick gå det snabbaste jag kunde i mina trasiga converseskor. jag har svår foglossning och drabbbades även under min fyratimmarssömn av kraftig kramp i vaden. detta bidrog till att jag bara kunde ta lustiga ministeg. men då jag hatar att komma sent bestämde jag mig för att det inte var ett alternativ och tuffade på som ett litet litet äggformat tåg, uppför den långa backen i rekordfart. jag kom fram fem i nio och hann pusta ut samt fylla min vattenflaska innan tentamen kom som tyvärr inte inehöll frågorna: vilket är kroppens största sesamben? eller vilket är kroppens största organ?
det andra världsrekordet är i trötthet. jag kan på riktigt knappt gå eller andas. stackars stackars mig. och stackars johan som offrade sig igår och drack öl med sin vän bara för att jag skulle kunna plugga. han har också varit helt utpumpad idag. mest synd är det nog om amaya som inte haft någon att leka sina vilda lekar med. dessutom fick hon världens tråkigaste mat.
roliga saker är att jenny kanske ska komma hit i veckan och även min bror, eventuellt. dessutom kanske vi ska få komma till gottsunda och höra peter spela gitarr och (hoppas jag) föreläsa om plattfiskar. jag ska även få gå i skolan nästan varje dag och läsa den spännade kursen omvårdnad på institution 2 och imorgon ska jag skriva ett CV som provoice ska få. nu vankas det violglass och film.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Varför skall du skriva ett CV till provoice om du inte kan andas? Det låter jättedumt tycker jag. Dom lär nog inte vilja ha ditt CV om du inte kan andas, och kunderna i telefonen lär bli jätterädda om du ringer och kippar efter luft.

Teresa Maria sa...

men jag ska ju skriva CV imorgon sa jag ju. då kan jag säkert andas.

absolutebeginner sa...

Det kommer ju inte fungera om du skall jobba med dina gaviditetskrämpor. Det är bättre att jag skickar ett CV.

Teresa Maria sa...

det är en som jobbar där som är i nionde månaden har jag hört. jag vet dessutom mycket om bredband.

anna sa...

oj, det låter verkligen som en bedrift. men dumt att lägga en tenta på en lördag. en av våra bussar slutar också gå på helgen. väldigt opraktiskt. jag funderar aldrig så mycket på om det är helg eller inte, allt flyter ihop ganska bra så jag har inte koll när den slutar..
om du är säker på det där med provoice kan peter prata med hans chef, då slipper du skriva cv. jag tror det är ok där nu, i fredags verkade han mest pratat strunt med en tant större delen av dagen..

Teresa Maria sa...

jag hade tänkt att vänta på csn ett tag till men tänkte att man nog borde skriva ett cv så att man snabbt kan skicka in om det behövs. jag undrar om kanske borde ringa csn för att skynda på dom. jag kan berätta att provoice är ett attraktivt jobb och att platserna kommer fyllas om man inte snabbar sig på. det är förstås en stor fördel om jag slipper skriva cv för det är tråkigt. snällt av petter att lägga ett gott ord för mig. tänkte hålla ut till onsdag tror jag :) sen får han hemskt gärna prata med naken janne om vilken duktig säljare jag är!

 
>