torsdag 14 februari 2008

alla hjärtans dag eller dagen då jag odlade mitt eget frö

idag har varit en ganska händelserik dag men då jag är strängt upptagen av studier blir det inte så utförligt beskrivet. på tal om studier så blir det nog aldrig G för mig på den här tentamen. jag kan bara komma ihåg fraser som "patella, kroppens största sesamben" eller "huden, kroppens största organ" sånt som lätt fastnar. det är faktiskt sjukt svårt, prova att googla på tex nervsystemet som jag håller på med nu, så mycket att lära sig utantill.
i vilket fall är det alla hjärtans dag idag och därför fick man rosor på coop. jag tog en och gav i present till johan men den dog nästan omedelbart. min alla hjärtans dag present har jag redan fått, det var ugglan.
trots nederlaget med rosen provade jag, ivrigt påhejad av johan, att odla mina egna tomat och physialis frön. troligtvis vattnade jag alldeles för sparsamt och dessutom råkade jag tejpa fast plasten så att det aldrig går att vattna igen.
nu måste jag tyvärr avsluta dagens inlägg pga att min kladdkaka är klar och så måste jag läsa mer om ryggmärg och nerver.
ett tips är att besöka johans blogg för att få se fina bilder på amayas vilda lek med en fåtölj.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Ha ha ha.. men det är ju bara att ta bort tejpen! Jag tror dina tomater och physialis blir jättefina. Angående rosen från Coop så är jag övertygad om att det var alla hål i bladen som förmodligen var gjorda av något ohyra som fick den att vissna och inte dina fingrar. Vi får hitta på något roligt i helgen när du är fri från plugg. Jag har hört talas om att det skall visas film.

Teresa Maria sa...

det låter som en bra plan men det viktigaste är ju att rensa garderoben, det hade vi ju bestämt. om tid finns över tycker jag att film är en bra aktivitet

absolutebeginner sa...

Javisst ja. Men det blir extra roligt att se på film när garderoberna är iordning.

anna sa...

vilka fina bilder på amaya, och vad stor hon börjar bli. om hon inte har alltför dåliga minnen av den här lägenheten och peter, får ni gärna titta förbi på middag när ni hinner. :)

Teresa Maria sa...

det vill vi gärna! amaya kan ta med sig sin fåtölj så kan hon sitta i den medans peter spelar en trudelutt på gitarr?! hon har dock blivit väldigt rädd gör borrar på sistone. är det nån i ert hus som borrar ofta?

anna sa...

haha.. nej, tur nog inte. det finns däremot en hund som ylar nästan jämt.
vad glad han komemr bli med en publik i egen fotölj, då ska han öva så han inte spelar fel :)
säg till bara när ni har tid, vi har tid, men du har mycket plugg har jag förstått. hopaps det har gått bra med allt!

 
>