onsdag 13 februari 2008

jag har blivit vän med två får och en ko




idag var det strålande väder på förmiddagen och jag, amaya och johan begav oss till 4-h för att titta på djur. det var länge sedan vi gick alla tillsammans så det var extra bra att vi lyckades övertala johan, som egentligen var supertrött efter hårt träningspass (han sover nu) på väg till 4-h går man förbi en lustig liten gata eller stig mer, där det ligger kanske 4 hus som alla är udda. husen ser väldigt gemytliga ut och vi brukar alltid fantisera om att få bo där en dag. tyvärr ryktas det om att området är sålt och husen ska rivas till förmån för några slags höghus.
djurtittningen var mycket lyckad. amaya var inte alls rädd för vare sig gutelamm, get eller ko. gutelammen var extra trevliga idag och jag blev vän med två fina exemplar. korna var tysta fina och stora. jag fick särskild fin kontakt med en ko och är säker på att kon kännde det samma. nu kanske det låter som om jag uppskattade besöket mer än amaya men jag såg allt att hon sken upp ett flertal gånger. självklart dokumenterades utflykten och såvida jag inte hamnar i pluggtrance ska jag uppdatera med bilder senare idag.

2 kommentarer:

anna sa...

vilka fina bilder! jag vill också bo nära en 4h gård. det ser så mysigt ut. vi gick också en långpromenad på gripen, men vi såg bara kråkor och pensionärer.

absolutebeginner sa...

Jag såg nog att du hade specialhand med gutelammen. Du skulle göra succé som "kvinnan som kan tala med gutelamm".

 
>