söndag 10 februari 2008

det grekiska barnet


det kanske inte är så många som känner till det men amaya är av grekiskt ursprung, det framgår tydligt av den här bilden. hennes rätta identitet är grekisk tant och hon ikläder sig gärna huvudbonad av de slag som syns på bilden.
nu kommer lite viktiga uppdateringar + fakta.
magen är 23 veckor och barnet däri väger 600g. jag väger 59.5 och har därmed gått upp de kg som rekomenedras för mitt BMI. jag är mycket nöjd med detta.
min treo+koffeintablettavgiftning har gått bra. söm, regelbundna mattider samt yogi tea är den nya melodin.
min skräckförlamning som uppstod då jag blev varse att CSN har planer på att ej låta mig låna mer pengar och därmed dödsdöma hela min familj har släppt och jag ser nu ljusare på framtiden. jag har skrivit ett brev och om jag får avslag på det kan jag dölja min mage och få anställning på ett telefonförsäljningsföretag (kanske) de förlorade pengarna ska jag glöma att de någonsin existerat och det ekonomiska glapp som uppstår innan första lönen fyller jag med tiggda pengar från min mor samt traderaförsäljningar. bröllopet blir självklart av (korten är redan klara) kanske blir det inte fullt lika mycket bubbel till gästarna men det struntar jag i då jag själv inte kan dricka alkohol. dessutom finns ju lyckan att finna i den härliga gemenskapen med andra människor och inte i alkohol. jag har inte börjat förtära antidepressiva preparat som man kan misstänka men jag ämnar prova så fort barnet kommit ut. nu ska jag läsa i min anatomibok och rita av de fina bilderna med min femfärgspenna.

9 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tycker Amaya ska bli nya omslagsflickan på Mild Naturell Yoghurt!

Tänk vad positiv du låter :) Jag tror Yogi téet kan ha med det att göra. Vi borde verkligen börja på yoga du och jag. Då kan vi var så glada och positiva som du är nu - fast alltid!

Teresa Maria sa...

inte mild för jag gillar inte den sorten så mycket. jag gillar mer naturell, har du provat den?!
min positivitet kommer från införskaffandet av téet den första koppen ska intas nu, mitt i natten. det kommer att leda till en positiv sömn. nu får du sluta peppa växterna och göra iordning din snacksskål. det är filmdax!

anna sa...

man kanske kan göra egen champagne genom att hälla vodka i cider?
hoppas csn är snälla nu på våren, det borde de vara. alla blir snällare på våren. jag ska också skriva snyftbrev snart, jag förbereder mig. väntar in den första krokusen.
jag har också yogite hemma, köpte det när jag var på yogihömur. vi hade sånt på ett cafe jag jobabde på på gotland. men detta har jag inte prövat än. är det som chai, ska man ha mjölk i? jag är inne på vitt te just nu. det blir man varken snäll eller lugn av så jag ska nog byta. min mormor har sagt att om man dricker vitt te tar kroppen upp mer järn och kalcium (som jag har brist på). men min mormor kan ljuga ihop det mesta så jag vet inte om det stämmer.
dagen ser ut att börja bra idag. det är iaf sol ute!

Teresa Maria sa...

jag drömmde inatt att CSN gillade mitt brev. nu ångrar jag att jag inte skickade med en krokus.
jag är inte så duktig på te men jag tror att yogi är som en serie. det finns flera sorters chai inom serien. jag ska nog införskaffa vit chai för om det är nån som behöver ta upp järn är det jag. tack för tipset!

jennymathilda sa...

Jag tycker ju som bekant att det är bra med te istället för rusdrycker. Hur många ska komma på bröllopet?

Teresa Maria sa...

det är ju hemma hos oss så det blir inte så värst många. om precis alla skulle tacka ja blir det ca 40pers. men säkert blir det några återbud. dom flesta väljer nog svalkande te istället för rusdryck!

jennymathilda sa...

Särrskilt som att det är i maj! Var det den 10.de?

anna sa...

jag dricker också hellre te än rusdryck. peter dricker nog helst rusdryck. men han är så lättpåverkad. när vi var på fest i gbg för några veckor sedan blev han full på 4 öl. men jag tycker mest om honom när han inte är full så te blir nog bra till honom med!

Teresa Maria sa...

jag tycker bäst om mig själv och johan utan alkohol. vad praktiskt att bara behöva 4 öl. johan beukar dricka åtta. fast han är nog ungefär dubbelt så stor. han har ju blivit muskelbyggare nu, visste ni det?!
bröllopet är 10.5 pingstafton. du ska väl inte bort på annat bröllop då jenny?

 
>