måndag 25 februari 2008

teresa och pollenstormen

jag har varit dålig på att uppdatera de senaste dagarna. trots att jag är hemma nu så känns det som om jag inte har tid. kanske är det för att amaya och johan är så fantastiskt roliga att umgås med så att jag inte hinner sitta vid datorn. eller kanske för att när jag väl sitter här går tiden till att skriva motiveringar till varför just jag ska vinna ett pris av något slag. jag tänker att kanske finns det en möjlighet att försörja sig på att medverka i supermånga tävlingar. kanske inte. johan fyller år om inte alls så lång tid och han måste få en fin present. kanske en gåsjacka för jag är med i en tävling där man kan vinna en sån. förvisso vit och förvisso en modell som passar kvinnor.
en bra nyhet är att jag fortfarande är positiv (undrar hur länge detta kan pågå, börjar kännas obehagligt) en dålig nyhet är att jag fått en pollenstorm i örat. jag har andra symptom också som tex. kli i ögonen och så klart nys och snor men allra värst är öronklådan. jag vaknar numera på natten av att det kliar i öronen. jag googlade på öronklåda inatt och det fanns inte så hemskt mycket att läsa. det kan höra till pollenallergi, kan vara örongångseksem och kunde tydligen också vara ett tecken på fibro. när jag läste de övriga symptomen man kunde få vid fibrosjuka (kan inte stava till hela ordet) slogs jag av att flera var desamma som vid graviditet. i vilket fall vore det lustigt om jag fick fibro, en sjukdom som min mamma inte ens tror att man kan ha. nu flög den psykosomatiska fantasin iväg igen. självklart har jag inte fibro men dock en mycket prövande öronklåda.
igår började kvalitetsfilmveckan på riktigt . öppningsfilm var megacities, en dokumentär där man fick se vad olika människor i fattiga städer gjorde för att försörja sig. finast var nog dansen i slutet och sekvenserna med barn som höll i en kyckling de fått på köpet med en godispåse. filmen får 4 eller 3.5 får. jag har inte bestämt mig.

11 kommentarer:

jennymathilda sa...

Man kan tjäna pengar på att bloga, det kanske vore något för er!?

Teresa Maria sa...

jag vet inte om vi skulle få så mycket pengar dock. men det var ett bra tips! imorgon ska jag på provoice intervjuv. då gäller det att ta fram sina bästa sidor. jag ska inte nämna något om mina öronbroblem.

absolutebeginner sa...

Jag vill gärna inte ha en jacka med en plockad gås i :( Jag vill bara ha en kram :)

Teresa Maria sa...

du kan få en kram och jag kan även kanske skriva en dikt eller rita en bild.

absolutebeginner sa...

Då skulle jag bli jätteglad :)

anna sa...

pollenallergi verkar tråkigt att ha. peter har det också, hans mamma är ju apotekare så han ska få spruta mot det. de kanske kan spruta bort dina öronproblem också hos husläkaren?
det går säkert bra imorgon. de kommer fråga vad som gör, just dig, till en bra säljare hälsar peter.. undrar vad de skulle säga om man sa att man är i stort behov av pengar och är gravid :)

Teresa Maria sa...

är det säkert det? till din första födelsedag ritade jag ju ett fint kort och skrev nästan en dikt också men du kstade kortet :(

Teresa Maria sa...

jag tänkte precis fråga vad som skulle komma upp på intervjun. vad svarade peter?! att han var i stort behov av pengar och gravid? jag skrev i panik ihop ett CV och skickade till dom. en sekund efter ringde han upp, jag tror han blev rädd för att jag var galen. jag tycker inte att jag överdrev så mycket. jag är ju social, utåtriktad samt älskar utmaningar. ångrar lite att jag skrev att jag behärskar spanska :) han som ringde hette carlos

Teresa Maria sa...

just det! han sa också att han var en sån sopa på vägbeskrivningar så att jag borde fråga peter istället?! knäppt va. vet han inte vart han själv jobbar. inte så seriöst :)

anna sa...

haha.. vilken människa!
det ligger precis vid telia inne i centrum. om man går gågatan där alla äffärer ligger typ åhlens och så, och sen in en gata där de säljer lampor och porslin ligegr telia där. provoice ligger precis bredvid. peter kan möta dig om du känenr dig osäker, ring 0703688377 så får du en bättre vägbeskrivnig :)
vilken tid ska du på intervju? de ger ju tydligen ett seriöst intryck..
jag tror inte peter sa något speciellt, de vet att vi ska ha barn och att han inte får csn men de anställde honom mer än gärna så det går nog bra imorron. annars är det ju bara de som gör en förlust :)

Teresa Maria sa...

jag har redan kollat upp var det ligger, tack ändå. det var länge sedan jag var på jobbintervjuv. spännande men lite läskigt också :)

 
>