lördag 2 februari 2008

en trevlig dag med sushifrossa

det har varit en bra dag idag, iaf för mig. för första gången på 3 veckor sov jag åtta timmar. trots att jag fick en svår huvudverk av att sova så länge känndes det fantastiskt. jag var så uppspelt att jag stoppade ner amaya i vagnen och vandrade till gränbycentrum där vi precis lyckades undvika "läskiga gubben" vid pantstationen, handlade lyxfrukost samt hittade ett pantkvitto med 36kr på!!! medan vi var borta hade johan städat så fint att allting glänste. amaya var glad och gullig ända tills hon blev trött och somnade då snällt. johan sov och jag tittade på bröllopsbonanza. av programmet lärde jag mig lite fakta om svenska seder när det gäller bröllop. en gammal dam hävdade bestämt att brudgummen ska ge bruden bröloppsbuketten på morgonene som en kärlekshyllning till henne och hon bör absolut inte kasta den, det är bara fånigt sa hon. jag han även med att göra johans middag (pastasalladen med pesto och halloumi som är hans favorit) han blev förstås hemskt förtjust över detta vid uppvaknandet. sedan gjorde jag sushi till mig själv och amaya stod hela tiden runt mina ben och tiggde gurkstavar och avocado. jag tänker att grönsaker borde man få muta barn med, det är ju nyttigt faktiskt. jag blir nästan alltid på bra humör av sushi. det är roligt att göra och gott att äta. godast är nog wasabin. efter att ha ätit tre av fem rullar fick jag en positiv vision av mig som hemmafru (min förebild är johan) sen kom jag på att dagis finns och blev dubbelt så lycklig. jag tänkte på att jag för första gången på väldigt länge kommer att få koncentrera mig på en sak istället för flera. jag ska satsa allt på matlådor, städ och barnuppfostran. amaya ska var på dagis och leka av sig den värsta energin och sen blir hon hämtad av mig och det lilla snälla gossebarnet. vi kommer ofta att vara på 4-h och klappa får (båda barnen kommer att ha ett brinnande intresse för får precis som jag) sen kommer pappa hem och berättar om ett system som han har utvecklat och att vi ska bli rika. vi går en ljus framtid tillmötes, det är jag övertygad om.

7 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag blev verkligen jätteglad av att du hade lagat mat! Du borde lägga upp fotografi på dina fina sushibitar. Du är helt klart den som gör bäst sushi i världen. Jag har bara provat en restaurangsushi och en vegankollektivsushi som jämförelse, men din sushi slår dom med hästlängder! Jag läste precis lite kort om olika systemvetare på nätet och vad dom hade för kod-kunskaper. Jag blev helt yr i huvudet när jag tänkte på att jag måste lära mig allt det på tre år. Men jag ska göra't och sen skall vi bli rika! Imorgon kommer säkert bli en bra dag också. Det känner jag på mig!

Teresa Maria sa...

du har rätt, jag bör lägga upp en bild ganska omgående. vegansushin kan nog inte räknas då den hade legat framme i flera timmar, kanske ett dygn. den var säkert dålig när du åt den. du kommer bli världens duktigaste datorkuf, det känner jag på mig!

Teresa Maria sa...

och stiligaste. du kommer att kallas för datordexter!

absolutebeginner sa...

Ha ha ha.. Hädanefter vill jag bara bli kallad för datordexter! Och du får heta glada-hemmafru-badz-maru.

Teresa Maria sa...

nu säger glada-hemmafru-badz-maru att vi måste börja förbereda inför twinpan. blåbär ska läggas i blåbarsglassen och näsor ska sköljas. datordexter kan väl sätta på projektorn?

absolutebeginner sa...

Jag gör't!

anna sa...

åh vad sugen jag blir på sushi nu!
det blir fil och mackmiddag för oss igen, men sushi låter betydligt mer lockande!
jag har inte gjort sushi på många år, min förra kille och jag brukade vara mycket seriösa och hade bambu-rullare och allt möjligt. så seriös är jag nog inte längre, men det skulle vara kul att prova någon gång. det blir kanske projekt 2 nästa vecka :)

 
>