torsdag 28 februari 2008

en helt ny frisyr



idag fick amaya sin första frisyr. vi gick helt emot rådande barnfrisyrtrend som verkar vara lite tufft busigt, kanske med tuppkam. amaya fick en gammaldags gossefrisyr och hon blev hemskt fin. hennes långa slanka nacke framhävdes av frisyrens raka linjer. om jag hade hennes anletsdrag, vilket jag borde ha, skulle jag också ha kort frisyr. just nu försöker jag dölja mitt förfallna utseende bakom ett två meter långt hårsvall. eftersom jag inte ansett mig ha råd med mer en luggklipp på ca ett år så är topparna ganska slitna. min svärmor erbjöd sig tom att låna till/bjuda på en helklippning. jag antar att det antingen handlar om extrem godhet eller ren självbevarelsedrift då vi skulle på släktkalas kommande helg. i vilket fall tackade jag nej men blev glad för erbjudandet.
nu när jag vet hur duktig johan är på att klippa (det var han som klippte amaya) ska jag fråga snällt om han inte vill klippa lite på mitt hår.
andra saker som inträffat under dagen är att jag fått årets första påskägg och bitterfittan, båda införskaffades och överlämnades av min bättre hälft. ska bli spännande att läsa bitterfittan äntligen då det varit så mycket halabalo om den. eftersom jag själv är en riktig bitterfitta känner jag mig i förväg negativt inställd och boken i fråga iriterar mig lite. en bidragande faktor till min opositiva inställning är att jag såg författarinnan på televisonen och att hon störde mig. nåväl, det ska i vilket fall bli fantastiskt att läsa något annat än studielitteratur.
johan håller på att göra ett test där han får veta vilken blomma han är, jag har ingen favoritblomma men den som han visar sig vara ska bli min favorit. när testet är klart ska vi se en komedi som handlar om någon som heter dan och ligger ned. jag ska äta skumkycklingar till.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag har redan klickat bort testet! Men det var dragon..någonting. Med motivationen att jag var en skojare tror jag. Och det är jag ju. Jag klipper förresten gärna din lugg, men jag tror inte att jag kommer få det på riktigt. Nu måste vi se film!

Teresa Maria sa...

det får du inte heller. jag menade topparna. jag ska bara få bort spagett från kastrullen så att jag kan göra te. ska skynda

Ninni sa...

Självklart var det av extrem godhet som jag erbjöd mig att bjuda på helklipp. Jag tycker att du alltid är fin.

Jag är stolt över dig och tycker gott du kan visas för släkten i vilket skick du än är :).

anna sa...

så fin hon blev!
min mamma har klippt mig sen jag var 13, förrutom en period när jenny klippte mig, det var fint. ena sidan var 5 cm längre än den andra. så jenny kan jag tipsa om också.
jag gör som du, håret bara växer och luggen ser bedrövlig ut. och jag ska på släktkalas imorgon :)
peters mamma vågade inte säga att jag ser bedrövlig ut så hon sa till peter istället att han ser bedrövlig ut och att hon betalar hans klippning, men när vi är där kommer jag kanske också bli presentabel i bara farten, vi får se hur mycket hon skäms :)
det är tur att amaya är så fin, och med den klänningen kommer hon bli årets bebis :)
fast jag tycker du har mycket fint hår. jag är lite avundsjuk, det är fin färg och blankt och fint. mitt är råttbo..

Teresa Maria sa...

på tal om hår minns jag att förra graviditeten fick jag mörkbruna slingor och jättetorrt och trasligt hår. i en tysk bok om graviditet föreslogs att man skulle skaffa sig en kort frisyr. säkert praktiskt men jag tror inte att jag i min nuvarande plufsighet skulle klä i det :)
ninni, i dagens skick kan jag ej visas för någon. amaya är extremt snorig och har lämnat snigelspår över hela mig. hon har även haft saft och messmörsmacka på både sig själv och mig!

Anna sa...

Ditt hår är fantastikt. Önskar jag hade ditt svall. Ta hand om det, och klipp för guds skull inte kort. Tysk graviditetsbok alltså, vad tipsade de om för fint grav-mode? Skulle vara kul att veta:)

 
>