onsdag 27 februari 2008

ACE och ProVoice bör slängas i en papperskorg

igår funderade jag på vart jag hade hört om ACE försäkringar tidigare (produkten jag skulle sälja på ProVoice) så kom jag på det. på PLUS jämfördes olika personförsäkringar och som jag minns det varACE en riktig sopförsäkring som i princip inte skyddade mot något, kanske hamnade den tom i papperskorgen. som tur är behöver jag inte sälja någon ACE försäkring då jag inte fick jobbet. jag är nästan 26 år och får inte jobba som telefonförsäljare! det är verkligen tur att mitt goda självförtroende är orubbligt. en rolig kuriosa om pluspapperskorgen är att jag faktiskt varit i inspelningsstudion och lyft på locket. tyvärr hade jag inget att kasta ner. om jag varit där nu hade jag kastat ner ProVoice som inte ville anställa mig.
dagens roser går till peter (och anna) som fixade så att jag fick komma på intervju iaf. och den sista rosen går till komvux eftersom dom har räddat vår ekonomi. komvux struntar i hur många universitetspoäng man tagit. det är bara att tuta och köra. johan skulle ändå läsa upp matte c och jag tar FP. det blir super och vi får mer pengar än om jag jobbat på ProVoice.
kvideritt tjoflöjt, ikväll ska det firas!

17 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Japp, äntligen löser sig någonting! Idag blir en dag att minnas :) Och vi får tid över till att leva våra liv dessutom! Jag har också varit i Plus studion men vågade aldrig lyfta på locket. Jag tror att jag kan ha vidrört tunnan men är inte säker. Något som är säkert är att jag stått vid Västerbottensnytts nyhetsuppläsare-bord på exakt samma sätt som nyhetsuppläsarna: Västerbottensnytt är mitt favoritnyhetsprogram :)

Teresa Maria sa...

undrar om jag gjorde det också?! om du stod där vågade jag nog inte :)

anna sa...

men vilka dårar! de är ju helt tokiga.
men det var nog tur i oturen eller nåt. nu slipper du ju ha nakenjanne som chef, och peter säger att fruktkorgen ofta tar slut för snabbt :) dessutom 50 kronor i timmen för att prata med otrevliga människor. komvux låter mycket bättre.
ska du fortfarande plugga eller vara hemma med amaya hela tiden, säg till om du behöver hjälp att passa henne, vi har ju en barnvagn nu jag kan köra amaya i runt gottsundagripen :)

Teresa Maria sa...

för att johan ska få CSN måste jag ha FP och kan alltså inte plugga. dock ska jag plugga till omtentamen i anatomi. vi borde få till en promenix runt den där gripen snart. amaya kan vara i sin vagn och ni kanske kan lägga ett gosedjur i eran bara för att känna på kännslan. tänk att det är så kort tid kvar nu!

Ninni sa...

Kvideritt på er själva :) Så roligt att höra att det fixat sig äntligen.

Jag har haft den däringa försäkringen.....men har nu alla i Trygg-Hansa. Hur kul är det att försöka sälja sådant? Glad att du slipper.

anna sa...

haha, ja det borde vi. här i gottsunda är det annars vanligare att man använder vagnen till att storhandla än att köra bebisar i. Kan vara en bra ide att provgå innan!
Nästa lördag kanske om ni är lediga, vi är borta nu i helgen. men då kan vi promenera och så kan vi bjuda på middag efteråt, och om ni orkar kan vi kolla på schlager :)

Teresa Maria sa...

det låter jättetrevligt! tror minsann att vi är lediga. det är säkert fint väder då också :) amaya går oftast å lägger sig kl åtta så vi får nog avvika innan melodifesten. då kan ni pusta ut :)

anna sa...

vad roligt! äter ni ägg och mjölk förresten? och vad gillar amaya? hoppas på lika fint väder som det är idag då, vardagar är värdelöst att det är fint väder på, jag måste ändå plugga och ha seminarier..
men det ska bli jättekul att träffa er och amaya igen.
johan och peter kanske kan dricka öl ihop till maten :)

Teresa Maria sa...

det skulle johan uppskatta! ölen alltså. så könsrollsaktigt att vi är gravida och dom dricker öl :)
vi äter ägg och mjölk. köttstycken eller inmat (visst kan man säga så) som bör undvikas. vi kan ta med mat åt amaya hon gillar mest soyakorv, pasta och majs. pannkaka med sylt slinker förstås ned och all typ av frukt. det ska verkligen bli trevligt. hann ju inte vara så länge i gottsunda sist jag var där. johan är lite rädd för gottsunda men vi kanske kan införskaffa en pepparspray eller liknande!

Anna sa...

teresa, du är så fantastiskt rolig. Älskar din attityd. Vad skönt att CSN problemet löste sig.

Teresa Maria sa...

nog är jag skojig alltid :) det var riktigt skönt faktiskt. mycket roligare att vara hemma-mamma än försäkringsförmedlare-mamma

Anna sa...

hehe, ja det förstår jag. Hur mycket lån får man för Matte c?

Teresa Maria sa...

det är en distanskurs och om han läser den på 5 veckor räknas det som heltid och då får han fullt lån. vi tänkte att han skulle läsa halvtid, tillsammans med lite andra inkomster som vi har klarar vi oss fint. synd bara att jag såg en fantastisk kappa p´å Hm som skulle passa min kroppsform perfekt!

Anna sa...

Har du inte en massa saker du kan sälja på tradera? Det gör jag hela tiden, skitbra

Teresa Maria sa...

vi har börjat så smått med försäljningar. johan säljer en fred perry-tröja. jag funderar på att sälja några acnejeans. vad brukar folk köpa för nått?

Anna sa...

Folk köper allt. Acne jeans kan du säkert få några hundralappar för

anna sa...

vi bor i utkanten av gottsunda, så om han springer riktigt fort kan man komma till sunnersta :) det är ca 4 km dit.. där bor alla som har råd med en villa för 8 miljoner! fast jag tror de är ondare än gottsundakidsen :)
visst är det könsrollsuppdelat. sådär härligt som det ska vara i förorten. om de har på sig tubsockor blir det ännu bättre. och vi kan diskutera sånt man ska när man är gravid :) typ mjölkläckage och bebismärken. de kan rapa och prata fotboll :)

 
>