tisdag 4 mars 2008

dagen efter

nu har jag varit dålig på att uppdatera igen. ska verkligen försöka bli bättre, dels för att bloggar som inte uppdateras är det tråkigaste som finns (i min av foglossning och förkylning kraftigt begränsade värld är det faktiskt ett problem) och även för att dagarna så lätt flyter ihop och jag glömmer vad eller om jag uträttat något alls. igår fyllde johan 27 år. vi är som vanligt lite sjuka och har fortfarande inte vunnit på lotto så firandet blev en aning improviserad. av mig fick johan en vitlökspress och ett presentkort som jag skrivit själv. en bok ska han också få men den har inte anlänt ännu. en sötslibbig tårta med rosaglittriga sifferljus samt ett ljus som spelade musik kunde jag också erbjuda. sist men inte minst fick han en cobraöl från systemet. han sa att det var den godaste öl han druckit och den gjorde honom kärleksfull. på det hela taget en lyckad dag.
vi har även hunnit se många kvalitativa filmer och det är inte över än. idag ska vi på min begäran se en dokumentär som innehåller självstympnig. till det ska vi få nyttig smoothie. för recension av den och de andra filmerna vi sett hänvisar jag till johans blogg.
egentligen hade jag tänkte skriva om och visa bild på min mage men då det efter ett par försök visade sig att jag verkligen ser ut som en torr (hyn) tjock sydamerikansk tant utan hals och att det troligtvis inte var fel på kameran blir det ingenting av det projektet. magen är 26 veckor och barnet väger ca 900g, själv har jag gått upp sju kg. barnet sparkar mycket och kraftfullt. jag får halsbränna av allt tom tandborstning och inandnig.
bitterfittan är nu utläst och jag ger den tre ugglor för att den var så lättläst och fungerar bra som diskkutionsunderlag. kunde passa att läsa på gymnasiet kanske?! nästa bok blir el choco, om en svensk kille som suttit i bolivianskt fängelse. nu börjar självstympningsfilmen snart så det är hög tid att mixa bär.

7 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tycker inte alls att det var något fel på dina bilder. Men eftersom du var så väldigt smal innan så förstår jag att du få chockartade reaktioner av att ha gått upp 7 kg. Under dina graviditeter har ju jag gått upp över 20 kg och jag kan säga att jag har chockats klart och känner mig numera som en som är med i en dokumentär som innehåller självstympning.

Teresa Maria sa...

du menar att du vill stympa bort 20kg? det är synd om dig, du har nog drabbats hårdast av mina graviditeter. tex viktökningen

anna sa...

jag är också lite småsur för all tjockhet. jag trodde bara magen skulle bli stor men jag är stor överallt, peter säger att benen måste vara stora så de kan bära upp magen :) jag vill inte ens tänka på vad jag har gått upp, mer än 7 kg :(
vad jobbigt med halsbränna, den missade jag. (peppar peppar)
vad roligt att du läst bitterfittan nu också, jag gillar den ändå, den sticker inte ut, men det var den första jag läste om hur det är att få barn ihop och försöka få det jämställt. vi får se hur det går..

Teresa Maria sa...

när jag läste genusvetenskapens grunder hade vi den där "det kalls kärlek" som kurslitteratur. tror jag, annars så har jag kommit i kontakt med den avhandlingen på annat vis. den var bra minns jag. ska försöka lägga vantarna på den. skulle gärna läsa mer böcker om hur det är med familjliv och jämställdhet.

Teresa Maria sa...

peter kan mycket väl har rätt, synd bara att mina ben inte blev tjocka utan allt annat. jag tror det hade hjälpt att balansera upp all vikt om benen också fått tjockhet.

anna sa...

spännande avhandling! jag har bara läst biolog och någon juristavhandling. de är mycket tråkiga! jag skulle gärna vilja läsa genusvetenskap. det ska jag göra när vi har vunnit på lotto! då behöver man liksom inte säkra någon framtid med jobb.
han har säkert rätt i det där med ben. men lite knäckande är det ibland. mest när man tar kort på sig, annars tänker jag inte så mycket på hur jag ser ut. men på kort blir det verkligt :)

Teresa Maria sa...

jag bryr mig inte så mycket egentligen och det är inte så ofta som jag har tid att stå och glo i spegeln. däremot vill jag inte gå upp för mycket i vikt då jag tänker att det blir tungt för kroppen och framförallt de små kycklingbenen :)

 
>