måndag 10 mars 2008

en dansk tant och ett pocherat ägg

denna morgon såg jag och amaya en intervju med Suzanne Brøgger. jag har aldrig sett en intervju med henne bara läst. dock ingen av hennes böcker vilket förstås är en skam. i vilket fall fattade jag tycke för den danska damen vilket kändes angenämt då det inte inträffar så ofta. jag kände igen mig i mycket av de hon sa trots att jag kanske inte skulle våga säga det. hon pratade bland annat om vikten av att begränsa sin egen valfrihet och att kärlek kan uppstå genom tvång. det är något jag själv funderat mycket på under en längre tid nu och det var kul att höra henne prata om det och framförallt var det lugnande att se henne så harmonisk och tillfreds med detliv hon valt att leva. det är väl allt man kan önska av livet egentligen, att lyckas klura ut vilken sorts liv man vill leva och sedan genomföra det. från det ena till det andra lite hastigt (har ett ägg som ska pocheras) så gjorde jag ett påskigt klipp idag. 24 ägg för 19kr. påsken är räddad!

9 kommentarer:

anna sa...

jag har inte heller läst något av henne, men skulle jättegärna läsa hennes första bok, fräls oss ifrån kärleken tror jag den heter. varje gång jag tänker på den finns den dock aldrig på adlibris. men den verkar spännande tycker jag! nu blev jag lite peppad igen, jag ska till bibblan sen tror jag och kolla.

Anna sa...

Jag har faktiskt fräls oss från kärleken hemma, köpte den på tradera en gång i tiden. Då gick den inte att hitta någonstans, men den kanske har blivit nytryckt på senare år. Gillar oxå Brögger (kan inte göra dansk ö).

Teresa Maria sa...

inte jag heller men jag kan kopiera :) var boken bra då?

Anna sa...

ah, kopiera, smart! Jo, jag har för mig att den var bra, men det var jätte länge sen jag läste den. Ska nog läsa om den

jennymathilda sa...

Vilken tur att du har räddat påsken, du gillar ju påsk så mycket! säg till när du vill komma och hälsa på mig! snart hoppas jag.

Teresa Maria sa...

jag hoppas också att det blir snart! jag ska försöka få åka med min mor en väg så det blir billigare. har du någon veckodag som du vet att du är ledig eller har ni kanske tom påsklov?

jennymathilda sa...

såklart har vi påsklov. på skärtorsadegn slutar jag tidigt och sen är jag ledig i många dagar. då får du gärna komma.

jennymathilda sa...

såklart har vi påsklov. på skärtorsadegn slutar jag tidigt och sen är jag ledig i många dagar. då får du gärna komma.

Teresa Maria sa...

men så trevligt då! caroline pratade om att komma från danmark och att det vore trevligt att hälsa på dig då. vilken trevlig dag vi skulle kunna ha. jag ska genast bums börja lägga undan några kronor om dagen.

 
>