fredag 7 mars 2008

jag har gått för långt

jag är sjuk, kanske feber. som i så många andra fall så påverkas min syn kraftigt av de tillstånd jag befinner mig i. nu med den eventuella febern ser jag allt med ett kycklinggult filter. jag känner mig förvirrad, ledsen men också tacksam.
i min feberyra har jag gått över gränsen i minst två fall. det är inte så allvarligt men det bör ändå delas ut kännbara straff. det handlar om girighet och snokeri. jag hettsade min svärmor att läsa ut en bok bara för att jag ville lägga vantarna på den. själv hatar jag att bli stressad, särskilt när jag gör något trevligt tex. äter eller läser en bok. snokeriet kan jag inte avslöja något om men det jag skäms över är att jag slentriansnokade och fick veta något tråkigt som jag inte har med att göra. vet ej vad straffet blir. kanske ska jag baka en anonym tårta, det är alltid uppskattat.
nog om det, imorgon är det en sån där kvinnodag. egentligen tycker jag att det är fånigt med en särskild "kvinnodag" det liksom befäster tanken på kvinnor som en särart (är för sjuk för att utveckla resonemanget) jag har dock en 70-talsaktig kvinnokampssida som gärna bakar tårtor med kvinnokampstecken och broderar samma symbol med korsstygn. mina känslor inför morgondagen är alltså delade. när jag var yngre gick jag alltid i det allmänna demonstrationståget men tröttnade då jag har outvecklad vadmuskelatur och kände mig utanför i momentet där man ska hoppa för att bevisa att man ej är moderat. hade jag varit mindre tjock skulle en tårta med kvinnotecknet på kunnat vara ett alternativ. kanske håller jag bara ett specialanpasat miniföredrag för amaya om en betydelsefull kvinna. eller så övar vi självförsvar. jag återkommer i morgon med info om vilken aktivitet det blev.

5 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag röstar på självförsvar och tårta!

Teresa Maria sa...

självförsvaret kommer att gå ut på att amaya lär mig lite knep och sparkar. förvisso har jag ej lika starka ben som hon men något ska jag väl kunna lära mig!

anna sa...

jag har förstått att amaya är en fena på det där med självförsvar. det är mycket bra att hon kan lära dig. hon komemr sätta skräck i ungarna på dagis när hon börjar där :)

jag är också kluven till kvinnodagen, bra på sätt och vis för det uppmärksammas, men det gör det på så fel och konstigt sätt tycker jag. det blir lätt så att man delar upp kvinnor och män - och det är väl det alla vill förhindra. så egentligen möjligt en fin tanke men ändå helt sjuk. förr gick jag i demonstrationståg, nu får jag ont och bara flåsar jämt så det blir nog inget för mig. det blir en fika med mamma som kommer och hälsar på istället. nu har jag inte ätit på så länge så det här blir mycket flummigt, jag måste nog ha lite energi till hjärnan, peter började med pizzadegen nyss så det tar väl ett tag till :)

Teresa Maria sa...

uppsalas demonstrationståg ska gå upp för slottsbacken dessutom. det funkar bara inte! vad gott med pizza. vi ska få broccolipaj och sedan fruktsallad med glass. 90-talssvensson kallas vi :)

anna sa...

åh broccolipaj, det är jättegott, det åt vi förra veckan :) undrar vad vi är för svensson, 80-tal kanske, vr det inte då alla bakade sina egna pizzor?
nej, uppför slottsbacken kommer jag bara inte, jag kommer knappt uppför en pytteliten backe här :)

 
>