tisdag 25 mars 2008

tandnytt

mina senaste undersökningar av munhålan säger mig att det är ytterligare en visdomstand som kommer upp bakom den som redan kommit. är detta möjligt? två visdomständer brevid varandra. jag hoppas på detta då det legitimerar min tafatta väntan. om en ny tand är på väg upp är det ju inte så konstigt att man känner sig lite öm i munnen. allt känns bättre än att snitta upp tandkött och borra sönder den stackars tanden. jag gillar inte ens att gå till tandläkaren. nu ska jag söka i bibliotekskatalogen efter en bok som heter "drag ut din egen visdomstand - beskrivande illustrationer samt steg för steg guide"

7 kommentarer:

Ninni sa...

Jag visste det! Det är inte nyttigt att vara så klok som du - två viskomständer bredvid varandra!!

Nej, skämt åsido Teresa så är det ett elände. Jag tror inte du behöver vara rädd för att de drar igång stora undersökningen. Be att de koncentrerar sig på de "kloka tänderna" så gör de så. Du får nog antibiotika och en tid (då brukar allt ha lagt sig och man "glömmer" att gå dit mer).

Ninni sa...

Två visDomständer ska det vara och inget annat.

absolutebeginner sa...

Om jag hade varit i din situation hade jag också väntat. Jättelänge.

Teresa Maria sa...

jag är ju i vanliga fall mycket tålig men när det gäller tandläkar och gynrellaterade undersökningar tar jag till alla tänkbara medel för att slippa. varför ska man få visdomständer om det ändå alltid ska vara problem? hur gör man i u-länder?!

absolutebeginner sa...

Som Lina i Lönneberga tror jag?

Teresa Maria sa...

ja eller man går väl till en skomakare eller dylikt. kanske smed. man dricker nog sprit innan och efter.

absolutebeginner sa...

Absolut (ha ha :)

 
>