torsdag 13 mars 2008

småbekymmer och en irriterande hunger

de senaste dagarna har varit lite tokiga. ingen har sovit vid rekommenderad tidpunkt och det börjar likna tonårsliv här hemma. igår gick amaya och la sig kvart över tio och vi var tvungna att se en koreansk film om en som hade varit vid medvetande under sin egen operation. filmen var två timmar och mycket svår att hänga med i. jag och johan är nu överens om att när de koreanska filmerna översätts till engelska bör namnen också göras om så att de går att skilja dom åt. jag vet inte vart man bör vända sig med detta förslag, kanske får vi ta saken i egna händer. annars gillar jag samtida koreansk film mycket. kim ki-duk och chan-wook park är väl de mest kända regissörerna men även andra mindre kända koreanska filmskapare får till det riktigt bra då och då. vi kom i säng först halv fyra och vaknade gjorde jag vid åttatiden av en svårartad kramp plus kraftig nästäppa. sen dess har jag varit trött och täppt. extremt hungrig är jag nästan hela tiden. kanske beror det på min graviditet eller så är det så enkelt att ju större man blir desto mer måste man äta. nu ska jag göra nyttiga chokladbollar och hoppas på det bästa. jag återkommer med ett inlägg som ska handla om hur förtjust jag är över den stundande påsken. så fort krafterna återvänder.

3 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Kanske att namnen kan översättas till "Lotta" och "Sven"? Hoppas du får sova gott inatt. Du såg jättekonstig ut imorse när du satte dig på trampcykeln precis när du vaknade efter att ha sovit 4 timmar :/

Teresa Maria sa...

konstig kan du vara själv! jag såg ut som hälsan själv. folk brukar säga att jag har pigga ögon :)

anna sa...

jag vet vad du menar med hunger.. jag kan vakna mitt i natten och gå upp och äta för magen skriker, sen sova lite till :)
dessutom äter jag så mycket, jag trodde magsäcken skulle skuffas undan lite, men blir bara större och större och större.. ni kommer kasta ut mig på skärtorsdagen :(
jag ska nog grunda med en burk vita bönor innnan.

 
>