tisdag 25 mars 2008

missfostertanden

efter chilifloppen lovade jag ju att ej gnälla mer därför har jag länge tigit om mitt tand/käke-problem. jag ska fatta mig kort. min visdomstand som verkar växa helt fel ställer till med problem. tandköttet har svullnat och jag har konstant ont i kindbenet. jag har svårt att tala och tugga samt blir surare för var dag. nu är helgen över och jag borde kontakta en tandläkare. då det var ca tre år sedan jag senast besökte en sådan kan man misstänka att flera hål kommer uppdagas och dessa har jag ej råd att laga. min nuvarande jättedåliga plan är att vänta på godot. det är en fåfäng väntan utan lysande utsikter. alvedon forte är min vän i nöden och jag är så tacksam. nu till lite "kära dag/bloggboken" uppdateringar. vi for i samlad trupp till biblioteket och la där vantarna på en amerikansk pajbok, en 90-tals barnkokbok samt lite ungdomspoesi. sedan gick vi mot gränby för att besöka dressman. någon hoppade av projektet innan vi han dit så jag och amaya slentrianhandlade på ica istället. sedan åt vi 90-tals svensson lunch. det var korv falafel kyckling som serverades med willys snabbmakaroner. alla blev mätta och trötta.

7 kommentarer:

jennymathilda sa...

Det är hemsk med din tand. Hoppas att allt löser sig för er snabbt nu! Hur länge har ni ätit kyckling?

Teresa Maria sa...

det är veggokyckling men det smakar precis som riktig kyckling och har samma struktur. johan gillar inte och fick därför falafel. amaya gillar nästan bara korv :)

anna sa...

hemskt med onda tänder. och att det är så dyrt! jag har nog inte heller varit hos tandläkaren på ca 3 år, betala för att få ont :(
har dragit ut mina två visdomständer, de växte fel på nåt sätt, varje tand kostade 1000 att dra ut. ucsh, jag avundas dig inte. man borde vara kompis med en tandläkare.
annars kanske du kan göra som emil i lönneberga, när pigan (som jag inte minns namnet på just nu) drog ut en tand :)

jennymathilda sa...

Pigan heter Lina, jag såg alla Emilfilmerna nyligen.

jennymathilda sa...

Vad lustigt föressten med kycklingen, vad innehåller den och var kan man köpa den?

Ninni sa...

Fegade någon ur inför Dressman? Någon kanske inte var mentalt förberedd ;)
Det kostar på att kliva in i vuxenvärlden......

Teresa Maria sa...

veggokycklingen innehåller soyaprotein och annat nyttigt. finns på willys å hemköp. angående dressman ska vi göra ett nytt försök imorgon!

 
>