fredag 14 mars 2008

mer hjälp!

detta blir ett kort inlägg då jag är allvarligt skadad. hela dagen har varit åt fanders. den ena olyckan efter den andra utan stopp. den allvarligaste olyckan bestod i att jag skulle tillaga lasangette och hackade en habenero (världens kanske starkaste chilifrukt) med torra händer fulla av sprickor. detta var tre timmar sedan och jag har sedan dess inte kunnat använda mina svullna och smärtande händer. nu kan jag inte skriva mer pga smärtan men jag vill understryka att detta är det värsta som hänt mig hittills och att om det någonsin går över ska jag aldrig mer klaga över något.

5 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Det är helt sjukt. Glöm inte att ett samtal till sjukvårdsrådgivningen gjordes och omfattande googling. Och att du suttit med händerna i iskallt vatten hur länge som helst. Nästa gång det är chilihackning på gång måste du ha plasthandskar!

absolutebeginner sa...

Att du också har haft händerna insmorda i både olja och yoghurt måste också tilläggas.

Teresa Maria sa...

jag har dessutom gråtit och fått armsvett av den igärdiga mycket kraftfulla smärtan!

Ninni sa...

Åh, stackars Teresa. Inte nog med alla gravidkrämpor - nu brinner dina händer med!

En gång när jag skulle pressa en stor klyfta vitlök så trycktes det ut en massa vitlökssaft åt fel håll - rätt in i mitt ena öga. Smärtan var djävulsk. Det är 12 år sen och jag blundar fortfarande när jag vitlökspressar.

Det är ju inte så lätt att laga mat med handskar, risken är väldigt stor att man skivar ner halva handsken. Jag har provat....

anna sa...

å vad hemskt. hoppas det känns bättre nu! du verkar ha provat allting, jag vet inte vad mer man kan göra :(

 
>