fredag 28 mars 2008

den gåsiga och blåsiga dagen

idag såg det ut att vara fint väder och av den anledningen stoppade vi amaya och hennes nya skor i vagnen för att för första gången besöka 4-h i årsta. det var lätt att hitta och djuren verkade trevliga. två sorters gris, får, myskanka, massor av kaniner, hästar och gås fanns att se på gården. dessutom rådde nån slags barnanarki som kändes ganska trevlig. amaya blev skärrad när ankorna satte igång att kackla. troligast är att en eller flera av ankorna lagt ett ankägg som dom ville skydda. allt detta finns att beskåda i en liten filmsnutt på johans blogg. se den! på väg till gränby centrum höll jag och amaya på att blåsa bort. det var alldeles för blåsigt ute och till följd av blåspromenaden har jag varit trött hela dagen. på ica hittade jag en butternutpumpa som jag ska göra soppa av imorgon. nu har vi sett en halv tysk bögfilm. den verkade ganska bra så det var synd att ett fel uppstod som gjorde att vi ej kunde se klart. nu ska jag nog läsa lite i berlinerpopplarna. jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot min nya karriär som begravningsentreprenör.

1 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Imorgon kanske vi skall börja se six feet under? Då kanske det blir bara förtjusning :)

 
>