söndag 9 mars 2008

ett tramp i rätt riktning

idag invigde jag motionscykeln. iväg bar det i ett huj och slutade inte förens efter 5 km. det kan låta fånigt men för en gravid liten tant med underutvecklad vadmuskelatur och kraftigt förstorat hjärta är det mycket bra. jag pyser av stolthet. min barnmorska, som alltid har varit mycket mån om att jag ej bör gå upp för mycket i vikt (direktiv från socialstyrelsen), tycker att motionscykling är bra så det är väl bara att trampa på. jag har även skaffat en produkt som man skrubbar ansiktet med. jag tror på den. nya filmgodiset är bärsmoothie baserad på yoghurt men mest är det bär.
idag ska vi se en dokumentär på tv. den handlar om en boliviansk kvinna som åker till israel för att kunna försörja sina barn men när hon kommer hem bemöts hon med kyla. det ska bli kul att se då jag på senare tid fått ett visst intresse av bolivianska mammor. nu är det hög tid för bärmixing.

3 kommentarer:

anna sa...

vad duktig du är, jag skulle vilja vara lika duktig! pappa var här idag och jag pratade varmt om en cykel från biltema som bara kostar 1000 kronor. jag vill inte cykla på peters cykel han har en såndär sjukt onödig pinne på cykeln som gör att man inte kan hoppa ner - jag vet jag gjorde det när jag var 12 och det gjorde jävligt ont! varför finns de förresten, det gör väl ont när killar hoppar ner också!?
smaskigt det låter med bärsmoothie, riktig hälsodag och massa vitaminer, hoppas ni blir friska!

Teresa Maria sa...

nappade din far på cykelkampanjen?! förstod han vinken. 1000 för en cykel är ju billigt. min barnmorska avrådde mig från att cykla på "vanlig" cykel. hon såg nog att jag var instabil och skulle ramla :)
vi är friska nu! amaya hostar lite men är annars frisk som en nötkärna.

anna sa...

jag är lite osäker om han fattade, vi gick och tittade på peters cykel som också kostade 1000 och har hållit i ett år. då hummade han lite och sa att den ser ju bra ut och det var ju billigt. man vet aldrig med honom.. jag vet inte om jag borde cykla heller, men det gör ont att gå och tåhävningar är jag lite trött på :)

 
>