onsdag 19 mars 2008

amayas skor och snor


nu lät det som om både snor och skor tillhörde amaya men så ligger det inte till. amaya fick i helgen nya kavatskor av min mor. de är väldigt stabila med ett klassiskt barnskoutseende. det var tydligen viktigt att den första skon ger stöd åt ankeln, alltså duger ingen gammal conversesko. amaya har provgått skon inomhus med ganska bra resultat. på grund av vädret har vi inte gett oss ut på familjepromenad ännu. känslorna inför amayas senaste steg i utvecklingen är delade. det är så klart fantastiskt kul för henne att få gå själv utomhus men det innebär också en viss skärpning av säkerheten. det krävs av mig som förälder att jag ligger steget före och kan se potentiella faror. jag har svårt att hinna med inomhus så risken finns att hon rymmer med en hund (senaste favoritdjuret).
snoret finns i våra (min och johans) näsor. det är typiskt allergisnor och är vad man kan förvänta sig den här tiden på året. det mystiska är att det råder snöoväder och inte pollenvår med utslagna björkar. kan kroppen ha råkat ut för någon slags placeboeffekt?
imorgon är det skärtorsdag och vi ska få besök av anna och peter. tanken var att erbjuda ett hem fyllt till bredden med påskdekorationer och en solkenspromenad till påskfåren på 4-h. det blir inte riktigt så. det ska nog snöa i morgon och fåren är säkert inlåsta. som tur är fick vi av min farmor en färgglad påskljusstake med ett tillhörande rosa ljus så våra gäster slipper gå härifrån helt påsklösa. kanske kommer dom även få ett ägg!

3 kommentarer:

Teresa Maria sa...

tanken var att jag skulle lägga upp flera bilder på amaya men eftersom jag inte kan/orkar förminska bilderna lät jag bli. akta er för att klicka på bilden. den är så stor så stor :(

anna sa...

smart med praktiska skor för barn som nyss börjat gå ute själva. så långt har jag inte tänkt än utan mest att små converse är söta. jag hinner eventuellt mogna tills om ett år, får man hoppas för den bebisens fötter då :)
vi har inte heller en enda påskdekoration så det ska nog gå aldelles utmärkt, vi hjar inget att sakna. peter är ändå allergisk mot påskris :) tydligen pollen i det också..

Ninni sa...

Ni har möjligtvis inte påskliljor hemma....? De är väldigt allergiframkallande, jag har aldrig tålt dem och jag har ju bara pollen- och gräsallergi.

 
>