måndag 21 april 2008

magnytt

här kommer lite information om hur min graviditet fortskrider. jag har funderat länge på i vilken vecka jag kan tänkas vara. igår frågade johans mamma och jag bestämde mig för att ta reda på saken. v-33 är det! barnet väger ca 2200 gram och jag väger ca 63kg. magen är jättestor och ändrar form nästan hela tiden. jag har också fått min första bristning någonsin. det gör inget. jag bryr mig mycket lite om bristningar, ärr och dylikt. jag har större kroppsrelaterade problem att oja mig över. jag är ingen strandtjej direkt och om en oväntad badsituation skulle dyka upp har jag en finfin baddräkt från 60-talet med en liten inbyggd kjol och inlägg som gör att man får spetsiga bröst. det var kort om magen. nu ska jag lära mig lite om algebra.

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Du borde bilddokumentera magen!

Ninni sa...

Svärmor instämmer i ovanstående Teresa. Känner du trycket?

anna sa...

jag är inte heller en strandtjej. tycker inte om att sola. jag känner mig instängd då. vi kan sitta i skuggan med bebisarna och dricka kalla drinkar eller vitt vin :)

Teresa Maria sa...

låter perfekt. amaya, johan och peter får springa omkring i solen och leka + bada. både peter och johans hudtyper skvallrar om att de är som gjorda för solen :)

 
>