tisdag 1 april 2008

anatomi igen

nu har en period av hårda studier återigen inletts. idag pluggade jag så intensivt på "rasten" att jag blev illamående, fick ont i huvudet samt somnade hjälplöst i fem min, sen vaknade amaya. på grund av anatomistudierna kommer mina inlägg en tid framöver vara korta och enbart behandla de allra viktigaste händelserna från dagen. observationer som gjorts under dagen är bla. att alla åker till barcelona utom vi, att man blir knäppknasig av att inte röka, att anatomi är sjukt svårt, att man kan byta kläder på lindex utan kvitto, att man kan få handla på ica fast man har trasiga skor och saknar en femtioöring. dessutom har jag sökt två sommarkurser en om fornnordisk religion och en om feminismens klassiker. den första kursen leds av johans goda vän sebastian, den galna professorn. jag förväntar mig höga betyg. dels för att jag är en fena på universitetsstudier men även av sympatirellaterade själ då jag kommer ha ett gapande hål i magen vid aktuell tidpunkt. imorgon ska jag stiga upp i ottan för att bege mig till barnmorskan. hoppas att mitt hetsätande av niferex har gett resultat.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tror inte att det är bra att du studerar fornnordisk religion med ett gapande hål i magen! Det är bättre att jag gör det som inte har ett gapande hål. Mitt gapande hål sitter bara i hjärnan.

jennymathilda sa...

Lilla teresa du är duktig du! Finns amaya med på en offentlig hemsida som trollunge? Jag kan inte hitta den fast jag har letat.

anna sa...

den om feminismens klassiker låter jättespännande! finns det platser kvar tror du, sista ansökningsdagen gick ut i mars, men sommarkurser brukar ju sällan vara fullbokade, jag blev lite sugen :)
men hål i magn och skola går kanske inte ihop jag vet inte? jag är inte så van vid hål i magen, mer van vid hål i hjärnan som johan har :)

Teresa Maria sa...

jenny, har du provat att söka på trollungar. då kom jag direkt till sidan! jag anmälde mig fast jag var sen. var superenkelt att göra när man redan är inskriven vid uppsala universitet. det är platsgaranti så jag antar att man har goda chanser att komma med. sök!

anna sa...

nu har jag sökt! såg att den börjar först i juli så jag hoppas det går bra att gå den, med bebis och så.

Teresa Maria sa...

vad kul att du också sökte. hoppas vi kommer med! johan har redan läst kursen och säger att den var jättebra. dessutom har jag ju redan läst "det andra könet" så jag borde ha lite försprång. förvisso var det massor av år sedan och jag minns nästan ingenting :)

 
>