onsdag 23 april 2008

elaka små troll

under morotspannkakestekningen lyssnade jag på den sommriga pixiesskivan doolittle. frank black är verkligen en festlig liten man. låten som framförs i videoklippet heter "where is my mind" och skrevs efter att frank dykt i västindien och då känt sig förföljd av en liten liten fisk.
nog om det, jag ville mest lägga upp en video. när amaya vaknar (snart) ska hon få nygräddade morotspannkakor och sen ska vi fara till källparken där en liten kakpicknick ska äga rum. när vi tröttnat på filtsittning bär det av till några gungor å sen går vi trötta hemåt jag hoppas på glada miner i eftermiddag då min nattsömn endast bestod av fem timmar. jag återkommer med rapport om hur eftermiddagen utvecklades. nu ska jag stoppa i mig en pannkaka för annars får man väl ingen. amaya äter nämligen pannkakor som en hel människa.

2 kommentarer:

anna sa...

smaskigt med morotspannkakor, jag förstår amaya som äter som en hel människa :) jag brukar äta som två!
hoppas ni får trevligt i parken, jag ska sitta på balkongen och plugga, så jag får lite luft iaf.

jennymathilda sa...

Det var ju lustigt, jag har också ätit pannkakor med sylt idag! fats utan morot.

 
>