söndag 20 april 2008

lite uppdateringar

den mest omskakande händelsen är nog att det fina vädret hade med sig massor av pollen som flög upp i mitt ansikte. det känns lite som att vara superförkyld med feber. fast jag har aldrig nyst så mycket av en förkylning som jag gör nu. på andra plats i händelsehierarkin kommer amayas sjukdom. stackarn har blivit magsjuk och alldeles blek och svag. vi tycker mycket synd om henne som bara kan äta majsvälling och ingen korv som annars är favoriten. det är lite jobbigt för kroppen att hon ofta vill bli buren men hon kan ju inte rå för att jag är otränad och gravid. idag var johans orädda farmor och farfar på besök. amaya sken upp en stund och lekte noggrant med gammelfarmors väska. vi fick även en proppfull matkasse. sånt är alltid kul och uppskattat. annars så har jag mest haft nedåtmun på sistone. troligtvis för att mammarollen skrämmer mig. i synnerhet är det läskigt att bli tvåbarnsmamma. men också skoj förstås! idag såg jag en mamma cykla med sin lilla dotter som just lärt sig cykla. då sken jag upp och tänkte på hur jag och amaya skulle cykla omkring. då ramlade barnet på grus och blev jätteledsen. då blev jag också ledsen. grus i knät är så eländigt. nu börjar en tv-kväll som jag inte minns vad den ska innehålla och jag ska försöka göra skorpor av dagens vetelängd. undrar hur man ska göra. när jag googlade på "torka bullar i ugn" kom det fram något om att torka bajs. inte precis vad jag sökte. nu ska jag googla vidare.

6 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag hoppas verkligen att du blir lite gladare snart. Kanske kommer du att bli jätteglad när potatisarna skördas. Fast det skulle också kunna vara försent då.

Teresa Maria sa...

om det också kommer att finnas dill till potatisen kan jag garantera glädje. det är aldrig försent!

absolutebeginner sa...

Det kommer att finnas dill och det kommer att finnas akvavit. Tänk, när potatisarna och dillen är redo att skördas så kan du inta dem med akvavit!

Teresa Maria sa...

en svindlande tanke. jag har hört att det är trendigt med rosa champange så det tänkte jag dricka, enbart, denna säsong. med undantag för akvavit då.

anna sa...

oj stackars amaya. hoppas hon blir frisk snart. kräksjuka är det värsta som finns!
jag tror det är roligare att ha två barn, amaya är ju för liten för att passa sitt syskon annars är det mycket praktiskt. men de kommer nog ha stor glädje av varandra. mamma tyckte nog det var lite jobbigt, det är 1 år och 9 mån mellan oss, fast det är nog bra också. sen när de blir lite större kan de ju hänga med varandra :) amaya kan hjälpa till när bebisen lär sig cykla och får grus i knät :)

Teresa Maria sa...

jag vet det där egentligen. det är just det att som har tätt mellan barnen säger att det är jättejobbigt i början men kul sen. sen = 10 år. jag vill ibland i mina lataste stunder att det ska vara kul nu! på riktigt tänker jag mest på amaya. att hon ska bli svartsjuk och uppmärksamhetskrävande och att jag ska vara trött och fräsa åt henne. jag vill vara lugn och tålmodig. en god mor :) som tur är har hon en så bra, snäll och skojig pappa att leka med så det där kommer troligtvis aldrig att hända.

 
>