lördag 9 januari 2010

sjuk outfit

amaya har inte kräkts sen igårnatt. fina fisken förvisso men frisk skulle jag inte påstå att någon är ännu. som brukligt på tredje dag en av sjukdom har samtliga ledsnat på sitt sjukdomstillstånd och övriga familjemedlemmar. humöret pendlar i takt med energin.
man gör vad man kan för att stå ut. i wairas fall innebär det att kleta smör i håret, hälla ut spagettisar på golvet samt gnälla med hög röst. amaya som nog är sjukast av oss tre orkar bara sitta i soffan och titta på tv. det var kris nyss då simpsons helt abrupt tog slut. bullerbyn på barnkanalen återställde lugnet. själv tog jag min sista energi och använde den till sminkning och påsättning av kläder. dagens humör fick bestämma klädsel så det blev burzum t-shirt. en favorit faktiskt. jag bjuder även på video som hör till tröjan.

3 kommentarer:

anna sa...

jag tycker hemskt synd om er, och känner mig helt hemsk. skulle komma och tvätta om jag kunde! låt den ligga tills ni är friska tycker jag, och du är ensam igen. jag tycker vi haft det jobbigt, med 2 sjuka vuxna och 1 sjukt barn, men det är långt ifrån vad du haft det. känner mig genomrisig för att vi smittade ner er, det var såklart inte meningen, men känns elakt ändå. detta är inget jag önskar mina ovänner (jo kanske..) och allra minst er! hoppas ni vågar er hit igen trots smittan. och stackars amaya, klart inte hon fått det som straff, bara dumma föräldrar på tildas dagis som inte vet när de ska hålla sina sjuka barn hemma!
hoppas att ni mår bättre snart! och vet vad du menar om tristessen hos varandra när man suttit instängda länge tillsammans :)

Teresa Maria sa...

jag kom just på att vi blev ju sjuka samtidigt. kan lika gärna vara vi som smittat er. hemskt i vilket fall. jo, vi kommer gärna tillbaka :) amaya frågade idag när vi kan hälsa på tilda igen. frågan är om tilda uppskattade vårat besök lika mycket som oss. amaya och waira drog ju fram som ångvältar :)

anna sa...

det gjorde hon absolut! var nog bara trött och lite ont i tänder och kanske lite försynt också :)
ångvältar är alltid välkomna! ju fler desto roligare :)
hon måste ju vänja sig också :)
dessutom drar de säkert fram på dagis också, kanske att hon tycker att hon ska vara den enda ångvälten här hemma, men det tycker inte vi!

 
>