måndag 25 januari 2010

blue monday

ha ha sjukt lam rubrik. nu tänkte jag att man också ska känna sig tvingad att lyssna på låten medan man förslagsvis läser dagens inlägg



idag har minsann allting gått fel. till att börja med tog jag fel på betydelsen av 25.1. jag min idiot trodde att det betydde socutbetalning men nej. inte då. hoppas att parra kommer imorgon annars vet jag nån som ska få sina fiskar varama. observera hur jag friskt blandar blatteslang och björnligans tugg. jag kallas också genrekamelonten.
utan att gå in närmare på vilka förödande konsekvenser den uteblivna utbetalningen fick kan vi väl bara konstatera att det kommer ge mig merjobb. ogillas.
sen var det BVC för amayas del. synd bara att amaya inte alls var på det humöret. om jag inte visste bättre skulle jag nog säga att hon medvetet och med framgång försökte skämma ut mig. det vägrades, krånglades, surades och pratvägrades. allt när det passade som minst. när jag försökte hävda att hon visst kan kissa på toaletten (det kan hon) sa hon emot. jag försökte också vid upprepade tillfällen dra ut nappen ur munnen på henne men med enbart pinsam stämning som resultat. avslutningsvis berättade amaya att hon haft hål i tänderna som tandläkaren lagat. detta är på inget vis sant. röd i ansiktet hastade jag vidare till helenas gård. väl där kom jag på att blöjorna var kvar hemme. tillbaka för att hämta. för min 6kr tänkte jag handla jäst till bullbak. krav från amaya. idag SKA du baka bulle sa hon imorse. fel jäst köpte jag naturligtvis så det blir frallor istället. sånt gillar väl barn?!
antar att jag återkommer med uppdateringar om brödbak osv. skål!

4 kommentarer:

anna sa...

oj, bvc besök är ingen hit. känns alltid som de ska dömma och godkänna ens barn. sist vi var där skrev t som en stucken gris. typ 4 gånger.
bvctanten vet säkert hur 3åringar är ibland :)
och läste någonstans förresten att jäste för osöta degar är bättre att baka bullar med! så det blir nog alla tiders bullbak!

Teresa Maria sa...

tack för uppmuntran. jag la om mitt tänk och gjorde frallor med vallmofrön. hoppas det duger till amaya. men jag ska pröva bullar med osötjäst näst gång. när ni slutat snora är ni välkomna på osötbulle :)

anna sa...

det låter supersmarrigt, passar säkert amaya! om inte kommer nog waira iaf gilla det :)
drygt med pengarna också.. de brukar väl komma idag? hoppas det bara blivit någon slags försening så de kommer senare idag eller imorgon. energikrävande att fixa allt sånt där annars.
vi kommer gärna på bulle :)

caroline sa...

jag har aldrig sötjäst! det funkar perfa med vanlig.

 
>