måndag 11 januari 2010

pälsens musikskola: jonathan richman

jag har till min stora glädje hittat grooveshark som jag kanske inte skulle säga är bättre än spotify men däremot så är det ett faktum att vissa låtar och artister hittar jag där och inte på spoti. dessutom ingen störig reklam. fint så. för att fira det tänkte jag starta pälsens musikskola. efter avslutad utbildning erhålles diplom.
först ut blir jonathan richman, lite av en doldis i vissa kretsar. helt utan anledning vill jag påstå. en mycket betydelsefull man inom sin genre. som jag har förstått det var han besatt av velvet underground flyttade från boston till new york för att slå igenom som musiker. bildade modern lovers ett pre-punk band. spelade in fantastiska demos med john cale. resten är historia. jonathan tröttnade på rockstar livet och blev alltmera excentrisk hans soloprojekt låter inte som något annat. spansk gitarr och naivistiska texter är stilen. hm nåväl det var väl det viktigaste. här kommer en gammal goding som tål att dammas av

0 kommentarer:

 
>