lördag 23 januari 2010

lördag med barnen

det finns väl ingen som inte är intresserad av vad just vi har gjort idag. tänkte väl det. amaya vaknade oväntat tidigt. oväntat dåligt humör. helt väntat väckte hon waira omgående. waira hade behövt sova minst en timme till. jag med.
film och lek på morgonen. amayas trotsiga surhumör fortsatte. mitt hat mot lotta tilltog för varje DUMMA MAMMA. tror inte att det finns något som jag och barnens far varit mer överens om än det att lotta från bråkmakargatan är en riktig skitunge. ingen aktivitet som jag föreslog passade fröken amaya. till mat ville hon ha godis. bara godis. när jag frågade henne vad hon ville göra tittade hon bara argt. vi gick ut iaf. det var skoj men kallt. mindre skoj för waira som mest låg i snön. när jag inte klarade mer kyla och äntligen skulle få gå in på gränby centrum för värme. ja då brann det naturligtvis. nedrans tänkte jag för mig själv och vände en 30kg tung barnvagn mot nya mål. djurtittning blev det. ko får get och getbarn. en stackars kanin såg vi också. alldeles ensam satt den där och viftade lite på öronen. trist liv.
vi satt lite på isiga trägetter och min begynnande urinvägsinfektion växte sig till ett svårhanterligt monster. var är mina mamelucker i ylle?
sen hem för pannkaksstekning och brödbak. waira sov som en stock trots amayas idoga försök att väcka henne. tillslut så lyckades hon med hjälp av ett par vita klackskor. lika bra det. tvätt om en halvtimme men utan tvättmedel tydligen. hoppas att leopardens fått leverans av småtjyvar. kan tänka mig att pröjsa max en tia för coop xtra.

0 kommentarer:

 
>