söndag 20 januari 2008

weddingfavours

jag hade fått för mig att weddingfavours betydde att man kunde be sina vänner om hjälp med vissa saker inför bröllopet men tydligen hade jag fel. den korrekta betydelsen av weddingfavours verkar var en liten ask med innehåll. även om ask med innehåll är nog så kul hade jag hoppats på det första förslaget. det är mycket som ska fixas inför bröllop minsann. stolar, bestick och fat måste lånas ihop till. kaffeansvarig måste utses osv. jag sitter nu och tittar efter recept till romantiska tilltugg och kakor. om någon vet med sig att hon/han sitter på ett romantiskt recept är jag mycket tacksam om denne ville dela med sig. det är kul med fantasifulla tilltugg, ju fler desto bättre anser vi.

4 kommentarer:

jennymathilda sa...

Jag ska fundera ut några bra tilltugg. Dessutom är jag gärna ansvarig för att fixa en tårtspade. Utan den är ni körda!

anna sa...

jag kan låna ut tallrikar och bestick, och två vikstolar.
en kompis i sthlm är konditor, jag kan fråga henne om hon ha koll på romantiska kakor. vi träffas bara en gång om året, men det sker lyckligtvis den 8 februari i år så ni kan få svar ganska snart :)
dessutom har vi tokmånga termosar (biolognördar) om ni vill låna till kaffet?

Teresa Maria sa...

å vad ni är snälla! jag tror att det är sed att man ger alla gästerna på bröllopet en liten gåva när de ska gå?! har ni varit på något bröllop nyligen? var det så då? tårtspade stol och termos lånar vi jättegärna och om konditorvännen vet vad som är hett när det gäller romantisk kaka vill jag gärna veta. kanske något hjärtformat..

anna sa...

jag har varit på två bröllop de senaste två åren, men vi fick bara ett tackkort efter. jag vet inte om man ska ge något. har dåligt betyg i vett och etikett..

 
>