torsdag 10 januari 2008

många dåliga saker, ingen bra

jag har blivit superförkyld! jag tror att man blir extra sjuk när man samtidigt lider av graviditet. mitt enda hopp om att klara morgondagens tentamen i anatomi och fysiologi har idag snytits bort. det värsta är att jag verkligen har försökt. nej det värsta är att jag verkligen trodde att jag skulle klara den och sagt domedagssaker om de som skola misslyckas (mest till mig själv och en och annan som jag är säker på ej lyssnade) jag har sagt att agnar ska sållas från vetet och dylikt. dessutom brukar jag nästan aldrig misslyckas med saker, inte när jag försöker. det låter ju gnälligt att skylla på graviditet och barn under ett år men det ÄR bra anledningar för misslyckande. känns iaf tråkigt! de andra ska gå ut och äta samt dricka sig berusade imorgon, jag får berusa mig av livet. för några dagar sedan när började förstå åt vilket håll det bar blev jag glad att se att omtentan var 16 feb (så hinner man inte glömma) idag såg jag att nästa kurs tenta var den 15 feb. inte så bra. dessutom så har jag en praktikdag kvar att göra vilket innebär att jag inte får ett öre förens jag klarat tentan eller får vara på sjukhuset en dag (vi har fått ett hotbrev om att missad praktik tas igen om ett år) det ser mycket mycket dystert ut!

2 kommentarer:

Ninni sa...

Teresa, stackars dig som blivit sjuk. Jag håller alla mina tummar för att det ska gå bra ändå i morgon. Det ÄR en bra ursäkt att vara gravid och ha en liten ettåring kring benen när man skall studera. Särskild när man har en svärmor vars rygg har skitit sig och ej kan vara till någon nytta :(
Jag är väldigt ledsen över det.

Kram till dig och lycka till!

Teresa Maria sa...

det tråkiga är väl att jag inte sagt åt amaya för länge sedan att hon är för stor för att bäras. människor som är ungefär lika stora som henne själv tex. du och jag kan inte bära! bara pappa (världens starkaste man) kan bära!

 
>