fredag 18 januari 2008

bröllopstårta och stor mage

jag har en ganska stor mage nu. vi tog flera bilder för att jag skulle kunna bevisa mitt påstående men projektet misslyckades. magen såg fjuttig ut, inte mycket att komma med alls. jag kan uppdatera min vikt och midjemått så kan ni föreställa er. tex hålla ett måttband med det angivna måttet runt er egen mage för att se hur mycket större min mage är. jag väger nu 58kg och min midja mäter 96 cm. maffigt va!? när jag träffade johan vägde jag 45kg och vi skuttade fram på lätta fjät med snedlugg, svart dress samt likadana hårspännen. ganska gulligt faktiskt.
i vilket fall tänkte jag inte väga mer än 65 denna graviditet. tror att jag kommer få bristningar och läskiga åderbrock då. om man dessutom bara är tre äpplen hög ska man nog inte väga mer än 65 i vilket fall. barnet väger 280g och gillar sötsaker, det gör jag med. hade egentligen tänkt att baka fyllda bullar med vaniljkräm men jag är trött och har ryggverk och det pratades löst om nån hippiedokumentär som skulle vara något att hänga i julgranen.
angående bröllopstårtan har vi bestämt oss för att giftemål är det enda rätta att göra. det blir en enkel ceremoni med efterföljande mottagning där mat och dryck tillhandahåls av brudparet. vi är inte rika så förvänta er linser och fritt växande örter, kanske ätbara blommor från närmaste kolonilott. tårta och alkohol blir det iaf. johan har i sin blogg presenterat ett förslag på tårta, här kommer ett annat tjusigt:

8 kommentarer:

anna sa...

GRATTIS!! Vad roligt! Och vilken överraskning, som inte borde vara en sån stor överaskning eftersom ni har två små knoddar. Men vad roligt att höra! När blir den stora dagen må tro? Ska Amaya bli brudtänra, nu får jag en massa bilder framför mig. Du vet amerikanska filmer där bebisen går längst fram med en korg rosenblad som hon kastar framför brudparet :)
Grattis igen och hälsa johan!

Caroline sa...

Äntligen, det har jag sett fram emot länge. Vad ska det vara för sorts bröllop och när ska det vara?

Ninni sa...

Jag kan inte tänka mig Amaya gå fint och kasta rosenblad ;) Kasta strumpor däremot, det är hon jätteduktig på. Vi får samla ihop alla strumpor som inte har ngn kompis (undrar vart de tar vägen) så får Amaya kasta!

Hur som helst så är det väldigt roligt hur ni än ordnar det stadshuset, hemma eller kvarterslokal. Kom på att du kommer att vara präktigt gravid då Teresa, det är fint. Har en kompis som gifte sig två dagar för nedkomst till allas fasa - i kyrkan. För att riktigt synas hade hon en orange brudklänning (var på 70-talet) o hennes mor grät hejdlöst (inte av lycka). Du kommer att vara vacker Teresa om du så gifter dig i ett enmanstält.

Teresa Maria sa...

tack tack. vi tänkte nog inte så amerikanskt (förutom tårtan, deb blir ett kemikali och gelatinstint amerikanskt spektakel) ett tag var vi inne på att alla tre skulle beställa kläder ifrån loni i gamla stan (hon som syr thomas di levas fina klänningar) det blev för dyrt dock :( vi tänkte ha vigselcermonin hemma i vår lägenhet så det blir tyvärr ingen fin kyrka. datumet är inte helt bestämt men kanske pingstafton. kan ni då? om eran bebis har kommit blir det hennes första bröllop :)

Teresa Maria sa...

oj så många komentarer på en gång! kanske pingstafton som sagt. kan ni komma då, caroline? det blir som sagt enkelt men mat, alkohol, trängsel och överdådig tårta utlovas! och jättestor brud förståss, alla klädförslag välkommnas tacksammt

anna sa...

jag är så dålig på det där med högtider. när är pingst? visst är det efter påsk iaf.
jag tror att det är mysigast att göra det hemma. har jag fått för mig av någon anledning.
vad svårt med kläder, jag skulle vilja sy något själv. det skulle antagligen bli jättefult, men då får man (nästan) som man vill. kanske anlita någon som är billigare än hon med trumpetärmar och skissa upp något.
jag gillar inte heller amerikanska bröllop, det var bara något som dök upp i huvudet. jag tycker minst om deras tradition att pappan lämnar över bruden till mannen.

Anna sa...

Grattis vad kul!

Teresa Maria sa...

pingstafton är 11maj (tror jag) har bebis kommit då? jag tycker du ska sy fina dressar till dig peter och den lilla. det blir superfint, det är jag övertygad om!

 
>