fredag 4 januari 2008

min resa till huvudstaden

i förrgår tog jag semester från studier och familjeliv, en hel dag skulle jag vara själv (utan amaya och johan) i stockholm. kvällen innan blev jag förstås osäker på om mitt beslut att lämna familjen för en dag var motiverbart. jag såg mardrömscener från stormarknaden med amaya som skrek och kastade sig ur vagnen och en stackars pappa som bröt ihop (det har aldrig hänt) jag såg även amaya gå runt och leta i lägenheten ropandes: mam mam!
jag bestämde mig för att ta med en av hennes små bodysar eller kanske kycklingen och köpa något riktigt fint, då kunde jag tillslut somna.
själva resdagen var jag mycket trött men ändå vid gott mod.
en klänning till mig och en till amaya inhandlades, båda för samma pris.
på söder fick jag sällskap av min vän maria som försökte hjälpa mig med mina inköp. en mycket praktisk fjällrävenryggsäck med flera vattentäta detaljer köptes också, men inte av mig tyvärr.
resan avslutades med indisk gryta på "det organiska stället som jenny gillar" det hela var mycket gott och trevligt men tråkigare var att en annan maria inte hann ansluta då jobbet krävde hennes närvaro vid en mycket viktig fotosession.
här en bild på amaya i sin dyra fina klänning, märk väl hur graciöst hon poserar.





0 kommentarer:

 
>