onsdag 9 januari 2008

raseriutbrott på twilfit

idag var jag och amayagränby centrum (white trash ställe där det är ok att ha mjukisbyxa) eftersom johan skulle vila sina söndertränade kropp gick vi runt och kollade rean. amaya gillar bara att shoppa om hon får dra ner kläder som hon tycker ser fina ut så att de hamnar på golvet, prova bh-ar eller tugga på galgar. i butikerna brukar personalen inte uppskatta någon av dess aktiviteter. näväl, vi gick för ovanlighetens skull in på twilfit och där var det värsta rean. ett par superpiffiga underbyxor i "lite fyrkantig" modell som jag spanat på i ett halvår kostade bara 40 kr och dessutom fanns det många fina klänningar i mjuka material som skulle passa perfekt som mamma kläder. svart kjol med resårlinning, grön plychtunika, o-formade klänningar och gigantiska bh-ar. jag plockade på mig en väl tilltagen hög och gick mot provrummet, självklart hade någon tjock slökorv ockuperat det enda stora provrummet och efter att ha väntat i en evighet minst provade jag med att köra fram till dörren så att korven i provrummet skulle fatta att en barnvagn ville in (att få prova kläder med barn är en lagstadgad rättighet) det hjälpte förstås inte så jag hängde tillbaka allting och precis då kom fåntratten ut. jag fick alltså återigen plocka ihop allt och rusa till provrummet. amaya fick en galge med god smak och jag hann prova nästan allt. inte bh dock för svängdörrarna öppnades oupphörligen av en viss bebis.
elendet är inte slut ännu, när jag skulle betala var det en dam för och hon pratade "hemliga språket" med kassörskan och dom verkade ha jättetrevligt, jättelänge. jag blev ilsk och körde vagnen hetsigt fram å tillbaka för att visa att barnet var otåligt. amaya kunde tydligen också "heliga språket" så hon gav sig högljutt in i diskussionen, den enda som inte hade trevligt var jag. som straff för twilfits dåliga bemötande bestämde jag att enbart köpa den fyrkantiga underbyxan och hängde tillbaka allting annat. stod i kö en timme till med samma dam framför innan jag hängde tillbaks mitt enda plagg och argt muttrande lämnade affären. jag tror inte att någon märkte att jag varit där!

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Vad skönt att du är dig själv igen. Bra att huvudvärken och illamåendet är bättre så att du kan leda sånahär protestaktioner!

Teresa Maria sa...

jo, jag är mig själv som (gravid) person! nu ska jag äta smörgåsrån och kanske bre på "fel" sida

 
>