onsdag 2 januari 2008

NOT WANTING TO CONFORM IS REVOLUTION, BEING TOTALLY UNABLE TO CONFORM, WEATHER YOU WANT TO OR NOT, IS FREEDOM!

när jag rensade ut på vinden i min gamla lägenhet i alvik hittade jag en lapp med låtarna till ett blandband med samma titel som rubriken ovan. kasattbandet fick min vän anna för att jag tyckte hon behövde det men också som en muta för att få sällskap på en melt banana- konsert.
jag jobbade en hel dag med bandet och la ner ganska mycket jobb på att hitta artister och låtar som passade ambitionen och temat. jag minns också att anna inte verkade särskillt imponerad, nu är det fritt för vem som helst att återskapa det unika bandet (orginalet ligger väl i någon papperskorg)

1. oh, bondage up yours! - x-ray spex
2. eisiger wind - liliput
3. in the ruins of your body- chi pig
4. fairytail in the supermarket - raincoats
5. chase the magic words, LEGO LEGO - melt banana
6. art star - yeah yeah yeahs
7. maria - tracy and the plastics
8. some velvet morning - lydia lunch
9. tunic /song for karen) - sonic youth
10. zansibar - honey is cool
11. ring around the colar - chi pig
12. kill your boyfriend - candysuck
13. håll mig hårt - mögel
14. alkaline loaf in the area - essential logic

inte alls perfekt och hade sett väldigt annorlunda ut om det gjorts idag men jag gillar att minnas saker som dom var och nu slänger jag lappen.

0 kommentarer:

 
>