tisdag 8 januari 2008

dubbelgula

jag tycker om ägg, det har jag alltid gjort. jag har också så länge jag kan minnas känt mig som en barbar när jag äter ägg, jag har känt skam. trots att jag ej är särskilt insatt i äggproducerande hönors liv och öde förstår jag ju att skammen jag känner är befogad. en av mina favoritfilmer, flykten från hönsgården, behandlar ämnet på ett tydligt och bra sätt.
i vilket fall har jag länge fruktat den dagen då jag ska få tillbaks för gammal ost och jag tror bestämt att den dagen har kommit. igår var det äggbrist på willys (helt slut) och på ica fanns bara lösvikt. imorse fick en matlagningstant dubbelgula och ikväll när jag skulle pochera ägg till min spenatsoppa fick jag två ägg med dubbelgula. mycket obehagligt! jag har svårt att koncentrera mig, känner mig bevakad. det här kan mycket väl vara det sista jag skriver!

4 kommentarer:

Teresa Maria sa...

Paranoia är helt normalt vid graviditet. Det är inget att oroa sig för. Förlåt för att jag förstörde din blogg förresten. Jag lovar att försöka ställa allt till rätta snart!

absolutebeginner sa...

vad lustigt att du själv skriver till dig själv. Det är ju jag, Johan som skriver. Nej nu blommar löken..

Teresa Maria sa...

jag tror jag är paranoid på riktigt för jag höll på att sätta pepsin i vrångstrupen när jag såg att jag skrivit till mig själv, trodde att det var nån händlysten höna. ibland ringer min mobil upp sig själv. kan vara samma höna, eller du?

absolutebeginner sa...

Ha ha ha, förlåt om jag gjorde dig osäker för en sekund. Det var jag som skrev, men det är inte jag som gör så att telefonen ringer upp sig själv. Där kan det nog vara en höna.

 
>