måndag 7 januari 2008

tigerkaka

idag var vi alltså på ultraljud. vi gick hela vägen eftersom nån i sällskapet, kanske båda, har en historia av bussrelaterad ångest. troligtvis hade den långa promenixen inget med saken att göra men barnet hade lagt svansen mellan benen och knep dessutom ihop så inget kön kunde skönjas. tråkigt tyckte vi. dels för att vi nu måste komma på dubbelt så många namn, vi tror inte på att man "ser" vad barnet heter när det kommer ut. idiotiskt! barnets utseende och beteende ändras ju hela tiden och dessutom finns det vetenskapliga belägg för att påstå att barnet ofta får heta något störtlöjligt som lycka eller prutten. jag har dessutom hakat upp mig på att det ska bli ett litet snällt gossebarn som ska se ut precis som mig, han ska komma ut och kväka milt och försynt. en liten svart frisyr och stor indiannäsa ska han ha. detta är bara fantasier och helt utan relevans
en kul effekt av ultraljudet är att jag känner mig mycket mer gravid nu, kraftigt gravid faktiskt! så gravid att jag sprang hem och lagade en tigerkaka (sånt äter väl gravida) jag gick även upp två kg på stört och väger alltså 56kg. mitt midjemått är 93cm. jag ser precis lika skojig ut som förra gången!

5 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Det märktes att du blev andfådd också! Det är ett tydligt tecken på att du är kraftfullt gravid.

Teresa Maria sa...

glöm inte min tandlossning, arvsvett, kraftiga humörssvängningar och dåliga hy. allt tyder på långt gången graviditet, stackars dig!

jennymathilda sa...

arvsvett? det låter kul. jag blir så sugen på att skaffa barn när jag läser om allt. du vet hur mycket jag gillar godis och kakor!

Teresa Maria sa...

jag menar ju armsvett såklart! jag är inte så bra med tangentbord och nu är jag arg för jag förstår inte de anatomiska planen :(

anna sa...

ni får döpa bebisen till kim :)
tigerkaka låter gott :) ska kolla vad vi har hemma i skafferiet annars kanske peter får ta en tur till gottsunda i det mysiga vädret.. (stackars pojka att vara tilslammans med mig just nu :)

 
>