lördag 5 januari 2008

eagle vs shark och parasiten

ikväll blir det film. eagle vs shark heter den och är för mig fullständigt okänd. 7.1 på imdb å så denna fina bild räcker mer än väl för att göra mig peppad. fastnade särskilt för hajdräkten!



på tal om parasiter så har min gjort sig väldigt påmind på sistone. magen växer minst en cm för var dag. 1cm = 1kg =vetenskaplig formel som jag nyss kom på.
det känns också som att det är väldigt trångt inne i magen, bland alla organ och så. vi har lärt oss i skolan att alla organ inne i magen är runtflyttbara så det borde vara i sin ordning men det känns inte rätt.
på måndag får vi se hur min inneboende ser ut egentligen. det ser vi fram emot.

2 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Filmen var kanske inte världsbäst..

Jag har hört att positivt tänkande kan vara bra att ta till när man känner sig nere. Tillexempel kan man tänka att man har ett snällt barn i magen istället för en parasit :P Hoppas du någonsin får må bra under den här graviditeten, jag tycker du har lidit alldeles oförtjänt med ditt illamående och huvudvärk.

Teresa Maria sa...

oförtjänt vet jag inte precis.. en gång var jag elak och en annan gång tog jag något utan att lämmna tillbaka. det här är straffet :)
från och med nu ska jag enbart tänka positivt, barnet kallas nu gulletussen

 
>