torsdag 24 januari 2008

det enda framgångsrika surrogatet för intelligens är tystnad

det här finfina citat hittade jag på bröllopstorget. en som heter herbert v. prochnow är upphovsman till sägningen men jag önskar och kommer kanske vid ett par tillfällen låtsas att det var jag. det här blir bara en kort uppdatering för jag lider av en morbid trötthet. idag har jag gjort min sista praktikdag och pratat med en riktig bolivian. hon tog sig tid att prata med mig trotts att jag är en simpel adopterad som inte ens kan spanska, det var trevligt av henne. amaya har blivit sjuk (hon har precis som vi varit sjuk i två veckor men nu har det förvärrats med feber) detta innebär förutom att ingen av oss får sova eller vila en enda sekund under dagen att mina restaurangbekymmer har fått ett slut. jag blir hemma med sjukt barn. min besatthet av att baka den perfekta macaronen (fransk bakelse som nog inte heter som jag skrev i plural) har blossat upp igen. om någon har det perfekta receptet tar jag tacksamt emot.

8 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Det är väl tur att du får sova gott inatt innan skolan då! Om du sover i datarummet slipper du höra det mesta av Amayas skrik. Ha ha ha... baka den perfekta macaronen. Det låter alldeles för roligt för att vara sant.

Teresa Maria sa...

jag tror det kallas makron på svenska men jag har ju alltid fel :( jag är dessutom för trött och instabil för att sova. det känns väldigt riskabelt men jag antar att man måste prova. du är så snäll och gullig att du kan få sova i det eftertraktade datorrummet (och få ont i ryggen)

absolutebeginner sa...

Det var inte menat att rätta dig. Jag vet ju inte ens vad en macaron/makron är. Det lät bara så kul. Att baka en perfekt macaron.

Anna sa...

Lovade ju att säga till när jag skaffat en blogg. Mycket kungsholmsrapportering lovas. Läs den. Kram Anna

www.whiningstreet.blogspot.com

Anna sa...

men vad larvigt att mina kommentarer blir av strip-tease. Jag tänkte att bloggen får heta det första jag ser när jag slår upp franska vogue och det var strip-tease.

Teresa Maria sa...

jo, det är lite larvigt men jag tror att det går att fixa. ibland kan man ju fylla i fältet "kallas" nu ska jag genast börja läsa!

anna sa...

Men när är middagen, vi är i gbg nu men kommer hem imorron kväll. Vi kan passa Amaya! Klart du ska äta franska kakor!

Bea sa...

I am pleased to see you seem to like this macaron picture. I would, however, have appreciated that you ask permission to use it since it is copyrighted, and give credit once using it.
Thank you.

 
>