måndag 14 januari 2008

en helt ny blogg och batterislick

idag hade jag egentligen tänkt att skriva en bit om cynthia plaster caster med anledning av att jag tror hon ska medverka i carolina gynnings program som har premiär imorgon. det blir inget av det idag. det hela känns för diffust.
om det är oklart vill jag förtydliga att vi är svårt sjuka i min familj. sjukast är johan sen amaya och sist jag. jag har lock för öronen och hostar små små slemklumpar. amaya är snäll och timid, alltså rejält sjuk. påverkad av sin sjukdom har johan lämnat sitt annars så charmigt vresiga sätt och är snäll och lugn. tex har han fixat min blogg som synes. tjusigt värre och nu kan jag tom logga in.
jag återsåg också min kära röntgenklass för första gången på tre veckor (om man inte räknar tentan) det var blandade känslor i omlopp, fast mest var jag trött och döv. svarade ja och va! åt precis allting. 60 elever skulle även micra sin mat i en micro, som upplagt för lite härligt köbråk som jag annars är så förtjust i. försvagad av sjukdom tvingades jag ur kön och fick äta mina stuvade makaroner med vegoboll kallt. det jag minns från föreläsningen i ellära är att föreläsaren för andra gången sen jag stiftat bekantskap med honom kastade ut frågan/påståendet att: ni killar har väl provat att slicka på ett batteri förstår jag. samtliga tre killar nekade för andra gången och samma tjejer som förra gången uppgav att dom provat batterislick som små. det hela följdes av tystnad.

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Jag tycker att en riktig karl alltid skall ha ett slickbatteri nära till hands. Alla i din grupp var förmodligen homosexuella och det var därför det blev en pinsam tystnad. Undrar om farbrorn kommer revidera sin geniala "bonding-berättelse" snart och vad han då skall ersätta den med?

Teresa Maria sa...

han har redan börjat på en ny som han sa i olika tappningar ca tre gånger under dagen. det var om tjejer som lockade håret i badrummet. tillrop som "jag äger ingen locktång" eller "det verkar jättedumt att koppla in en locktång i vardagsrummet och sedan gå in i badrummet, ställa sig i en vattenpöl och börja locka" tystades ned.

anna sa...

hmm.. trevlig föreläsare ni har. jag har slickat på ett batteri - varför inte? jag har för mig att det sticktes, men jag var ganska liten då så jag har inga större minnen :)
vad fin din blogg är! den var fin förut också, men finare nu när den vita saken är borta, jag är mycket avundsjuk!
men jag brukar alltid locka håret på det där sätet :) om jag inte gör så brukar jag göra det i badkaret det gör väl alla tjejer :)
min föreläsare stod och propagerade för eu igår. ner med dåliga föreläsare!

jennymathilda sa...

När jag gick i skolan blev alla tvingade att slicka på batterier. Det var på tekniktimmen.

 
>