fredag 4 januari 2008

kakbak och dexter

för ett par dagar sedan var det säsongsavslutdexter, tre spänna de avsnitt skulle ses. dessutom hade jag min huvudverk och var som vanligt sjukt stressad för tentamen. jag samlade ihop mig och gjorde det enda rätta, bakade två kakor! en blåbärspaj och en cheescake



blåbärspajen ser mest ut som något diffust köttigt men jag gillar att det blänker fint!
dexter var ok, skönt att det är över. jag identifierade mig mycket med dexter under säsong 1, funderade på att döpa det nya barnet till dexter osv.
under säsong två kommersialiserades dexters personlighet och illusionen var därmed bruten. den tristaste tråden var nog dexters unika val mellan hora och madonna. en blond, späd kvinna med ljus röst som både ville hjälpa och inbjöd till omhändertagande. en mörkhårig promiskuös kvinna som talade till dexters mörkare sida. ingen av dom passar dexter, han borde vara ensam alt. hitta en jämlike. det vore det ända rätta!

4 kommentarer:

absolutebeginner sa...

Dina båda bakverk var fantastiska!
Tänk om Dexter hittar en jämlik i en eventuell säsong 3. Då skulle jag bli glad.

Teresa Maria sa...

ja det vore en kul vändning! å tänk om han börjar hänga på ett vegan-krabbhak!

absolutebeginner sa...

Det vore något. Eller om han åt vegan-fiskpinnar och blev eremit.

Teresa Maria sa...

eller helt enklt bytte sina stekar mot tex. veganska rostbiff! jag tror inte fiskpinnar är dextys grej, kanske nått för hans felkonstruerade syster?!

 
>