lördag 29 augusti 2009

vattholma

kanske den finaste höstdagen åkte vi till vattholma för att besöka anna, peter och tilda. den utlovade leken och kakan var över förväntan. min nya favorit kaka heter "tant annas plommonkaka" helt sjukt god var den. jag har förstått att vattholma är ett mycket litet och en smula inskränkt ställe men av oss besökare får det godkänt. fint och lummigt. ganska öde. amaya var dock lite besviken på att häst var det ända djuret som fanns att se. måste se grisar sa hon. här kommer lite bilder från dagen
här bor matilda
waira passade på att vila innan leken började
det fanns rönn i vattholma
tilda bor på pensionärsvägen
waira och tilda hittade varandra
anna och waira leker "blundaleken"
peter förklara hur telefonen fungerar
efter kakan gick vi till en park. sandlådan var kul
amaya visade sig på styva linan
waira och lekfarbrorn peter är numera bundis
tilda hittade bilar

2 kommentarer:

anna sa...

vilka fantastiska bilder! och vad skoj att ni gillade kakan. inte så fin att titta på men god tycker jag :) tänk att man fått namnge en kaka, det ska jag leva på länge, pysa av stolthet. vi hade väldigt roligt, tilda slocknade halv 8, jag och peter 9. men roligt hade vi! tycker vi får göra om detta snart när johan är frisk.

anna sa...

hej igen.. kollade dina bloggar, är ju tvungen att läsa om korvas, och denne daniel roos gick jag i samma klass som 1-9 i grundskolan. världen är liten!

 
>