torsdag 27 augusti 2009

musik från norr


eftersom en hel del av mina musiktips består av covers (tex den här låten) tänkte jag skriva lite om mitt nya mognare förhållningssätt till musiken. eller snarare är det väl så att jag betedde mig extremt omoget som yngre. naturligtvis finns rimliga förklaringar till mitt fåniga beteende. som tex att jag alltid haft en ovana att umgås med mig själv alldeles för mycket och därför har svårt med det där som kallas självdistans. jag jobbar på det! nåväl. musiken var det. de få stackare som vågade kalla sig "mina vänner" blev straffade med busslaster av musiktips presenterade i monologer eller vanligast i form av blandband eller cd. istället för att få något fint, genomtänkt i födelsedagspresent och julklapp fick de nöja sig med mitt bekräftelsebehov i form av ett blandband. särskilt maria blev drabbad. att få musik i present är väl iofs helt ok. men jag hade även annat för mig. på fest kunde jag helt bosätta mig vid stereon. lämnade bara för att kissa eller hämta öl. blev förbannad om någon anna valt musik. vem som än hade festen skulle jag bestämma. om vi var ute ville jag gärna prata samtidigt som en låt spelades. berätta intressant fakta om grupp och hur låten kom till. fanns en anekdot skulle den fram. handlade det om en cover skulle alla få veta att så var fallet. originalet skulle hissas och covern dissas. originalet är ju alltid bättre :)
nu har jag lugnat mig betydligt. förvisso gav jag för inte så länge sedan bort en spotifylista till mina vänner. men jag har inte pratat sönder den och det finns covers på den. jag hatar INTE covers längre.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det är tur att det finns någon i den här familjen som är mogen!

 
>