onsdag 26 augusti 2009

andra gången gillt

idag börjar kandidatkursen, eller filmvetenskap c kan man också säga. det blir andra gången för mig. gjorde tappra försök med samma kurs förra terminen. det gick åt skogen. rakt ned i papperskorgen. den här gången är jag mentalt förberedd. tror jag. hoppas att det är ett snällt och opretentiöst gäng jag ska läsa med. självklart berättar jag allt om ett senare idag. jag ska även försöka smygfota. på återseende!

vilket extremt extratråkigt inlägg jag fixade. jag somnade nästan själv medan jag skrev. kanske är det den tidiga timmen eller nervositet eller så är det bara det att jag är en tråkmåns. när jag anstränger mig för att sammanfatta viktiga och intressanta aktuella saker blir det så här. ingen inbördes rangordning i listan

  • johan börjar sin 5 år långa psykologresa idag. jag ska följa med som stöd (nej han är inte utvecklingsstörd bara nervös)
  • jag har fortfarande mjölk. känner mig onormal för det
  • jag går bara upp i vikt. nu väger jag 52.6
  • räkningar, filmavgift, abc-kort och studielitteratur måste inköpas. NU
  • vi är fattigare än någonsin
  • jag har kommit in i en asocial fas
  • mitt treomissbruk har eskalerat. jag vill sluta.
  • a och w växer och utvecklas så det knakar. det är en fröjd att se
  • på söndag kommer tilda och hennes mamma för lek och tårta. veckans höjdpunkt!

1 kommentarer:

anna sa...

jag hoppas det går bra med allt, filmkursen och johan!
jag kom ju bara till halva a-kursen.. men redan där tyckte jag nog alla var skrämmande pretantiösa, fast de kanske hoppade av efter a-kursen (som jag ;) började di eller nåt..
så hoppas de är snällare!

 
>