fredag 5 februari 2010

pälsen talar ut om c-uppsats fobi beslutsångest mm

oj oj oj man kan veta att stressen är stor då bloggen försummats så här länge. nu har jag förstört för mig själv tillräckligt denna morgon och kommer därför att ta en paus.
jag tror att jag har spårat upp en talang hos mig själv. äntligen. jag är bra på att skapa problem (för mig själv och kanske också för andra?) det är just det där med att göra allt svårare än vad det egentligen behöver vara som är min grej. och så tycks jag gilla dominoeffekten. om något i mitt liv för en gångs skull står upp måste jag vara där och putta så att allt sakta men säkert rasar. kanske är jag allergisk mot lycka och harmoni. nervös blir jag iaf. likt en ål sprattlar och kastar jag mig tills jag lyckats krångla mig ur den potentiellt lyckolovande situationen. finns medicin? annat botemedel?
en del av mitt problem är dessvärre av mer opsykisk karaktär. handlar mer om vanlig sopighet. dålig på att fokusera, prioritera, ta rätt och bra beslut mm. jag är väl ingen människa som på kommer att nå framgång helt enkelt. suck.
dagens fjantigaste. gick upp tidigt för att göra uppgiften till dagens seminarium. fixade igår så att jag idag skulle ha tillgång till e-tidskrifterna som behövdes. naturligtvis gick det inte som jag tänkt. satt i två timmar och försökte få det att fungera. bibliotekssupporten öppnar inte förens 11. en tår kom. två tårar. jag hade ju planerat allt så bra. och jag går INTE på seminarium om jag inte är påläst. och så precis när det var så lite tid kvar att jag inte skulle hinna läsa kom jag på felet. ett litet jävla klick för att tillåta länken att ploppa upp. jaha. allt är över för min del. två värdefulla studietimmar i sjön och dessutom inget seminarium. näst efter att komma oförberedd är att inte komma alls bland det värsta och mest ångestframkallande jag vet. fy vad jag ogillar det. funderade ett tag på att gå iaf. men det är inte bara det att det är hemskt för en själv. det är också orespektfullt mot föreläsaren och framförallt de andra i gruppen. ja ja så kan det vara. i eftermiddag ska jag hämta barnen och sen blir det fredagsmys. gillar!

1 kommentarer:

Pierre-Emil sa...

jag vet inte riktigt om det är något att hetsa upp sig för. vad är ett seminarium i långa loppet? Vilka fantastiska livs chanser hade du kunnat suga tag i om du bara hade läst de där 2 eländiga artiklarna?

Men i fortsättningen, skaffa tillgång, spara som pdf, lägg på hårddisken. back-up till extern hård disk en gång i veckan.

 
>