måndag 15 februari 2010

faktaruta

namn: samma gamla tråkiga. inget nytt där
längd: 158 enligt good foods måttsticka. en förvisso tvivelaktig men ändå förbättring om 2 cm
vikt: 49.5 samma som förra året men en förbättring från sommaren. målvikten är fortfarande 47
bästa egenskaper: tålmodig och lugn (för det mesta)
sämsta egenskaper: finns många tex. kraftiga sinnesvägningar/humörsvägningar, oföretagsamhet, pessimism, paranoia, nervositet mm
årets sämsta känslor: avund och bitterhet
årets bästa känslor: lycka och tacksamhet
livsmål: av mer allmän karaktär är de att förbättra ekonomisk standard, uppnå harmoni och lycka samt ständigt göra mitt bästa för att vara en så god mor och förebild till mina barn. de lite mer banala delmålen handlar bara om pengar; rusta upp lägenheten, modifiera vissa kroppsdelar och resa till bolivia
senast upptäckta kroppsliga defekt: dålig hållning
senaste lyssning: hot chips nya. inte så imponerande
senast lästa: lyssnades faktiskt: aldrig fucka upp. inte heller så imponerande men jag gillade karaktären niklas.
senast sedda film: såg om irreversible i studiesyfte
favoritmusik: just nu är jag inne i nån slags 80-tals baserad period. 81-.83 typ darkwave mm
favoritmat: tror nog att fiskgrytan som jag ska göra ikväll är min nya favoritmat
vill göra mindre under våren: oroa mig, frysa, gråta, ömka, panika
vill göra mera under våren: plugga, skratta, dansa, leka ute och massor av annat skoj

det var inte så hemskt kul att göra faktarutan denna gång. tittade på förra som såg nästa exakt likadan ut. inget hade ändrats liksom. bara vikt och längd har ändrats lite. jag längtar i vilket fall nått helt sjukt mycket efter våren och sommaren. uteservering. öl i park. nattbad. lek i park. picknick på 4-h och så längtar jag faktiskt lite efter landet också. jag ska visa mitt favoritställe för barnen i år. det är inte nån gammal sten eller milslång havsutsikt. nejdå, det är en vanlig kohage med kor och blommor. det finaste ställe jag vet.

2 kommentarer:

Pierre-Emil sa...

Men det har ju hänt massa positivt. Du måste inte ha opererat brösten för att ha genomgått en personlig utveckling.

Trivs du bättre med dig själv?
Känner du dig mer hoppfull inför framtiden?
Känner du att du har större självinsikt?

Det här är de saker som räknas. Favoritband slutade gillas när vi blev för gamla för att ragga på metropolis.

Teresa Maria sa...

för det första. varför skulle det vara brösten som jag syftade på när det gäller modifieringen?
försöker du säga något till mig? (paranoia)

självinsikt har jag alltid haft och det är då rakt inte någon positiv upplevelse alla gånger.

jovisst. du har rätt, mycket obestridbara, positiva saker har hänt i mitt liv

men, favoritband gills! och om metropolis funnits kvar hade jag INTE varit för gammal för klockantrebilligölragg. du kanske är för gammal, inte jag!

 
>