onsdag 17 februari 2010

indieaffekt

jag har fallit för hypen. igen. som om det vore 2001. det var caroline som berättade det för mig. att det rörde sig om en hype alltså. jag lyssnade en sekund. inget hände. rapporterade till caroline att jag inte kunde ta till mig "sånt där". jag lyssnade en minut och hörde då boing ljud som jag gillade. en tilltalande slinga. det var som att öppna pandoras ask. jag hörde my bloody valentine, primal scream och också lite animal collective (spirit they've vanished) när det gäller den geniala kompositionen. referenserna är alla kära favoriter till mig. jag hamnade i total indieaffekt. låg på golvet och sprattlade viftade konstigt med armarna mm. jodå så kan det gå. nu är beach house mitt nya favoritband. jag gillar alla låtar men bjuder här på ett urval

ZEBRA


WALK IN THE PARK


TAKE CARE

10 kommentarer:

Unknown sa...

Hallå Therese! Visste inte att du hade en blogg. Koolt! Kommer kika in lite då och då. Kanske får jag fler tips på bra musik.

Teresa Maria sa...

ja titta in med jämna mellanrum, ibland bjuds det på nyttiga tips :) men vem är du? ingen jag känner jättebra med tanke på tolkningen av mitt namn

Unknown sa...

Jag tror du känner mig ganska bra.

Teresa Maria sa...

sluta vara så mystisk! jag tror inte att jag känner någon som kallar mig Therese. kanske tror du att jag är någon som du känner fast egentligen är jag nån annan?

Unknown sa...

Hur kan du haka upp dig på stavningen så mkt?

Teresa Maria sa...

therese är ett helt annat namn. om du hade skrivit teresa men med th då hade jag förstått. den enda daniel jag känner till kallar mig tessan så du är inte han. säg nu istället?!

Unknown sa...

Jag skulle kunna va den Daniel. Vi läste ihop på DMP.

Teresa Maria sa...

ha ha ok så var det med den saken. men då säger vi tessan från och med nu :) hur går det för dig på HI? är du klar där nu?
vi får ta den där ölen snart, eller saft om du föredrar!?

Unknown sa...

Det går bra på HI. Idag fick jag reda på att jag och en kille i klassen fått praktik på Acne Digital. Du måste kolla in vår film på http://www.incredibleinterns.com

Öl eller Saft. Vilket som blir bra.

Teresa Maria sa...

nu blev jag grön av avund. men jag tänker att om acne digital hade fått se autocafé hade jag också erbjudits praktikplats. på stört!

sicken skojig film! är det den lille mannen som syns bredvid dig som ska bli din praktikantpartner?

angående ölsaften så får vi styra upp nått. vad gör du i helgen? jag kommer troligtvis att befinna mig i sthlm

 
>