torsdag 15 oktober 2009

Just take off your shoes Just take off your shoes You've nothing left to lose Just take off your shoes

jag fortsätter på skotemat. vintern kom plötsligt i år. fortare än man han säga sensommar hade råkylan tagit sig in överallt. mina tankar går naturligtvis först och främst till barnen som måste vara ute varje dag och "leka". fast dom verkar ju gilla det iofs. själv skulle jag ogilla. jag blir frusnare för var år som går. när jag var yngre kunde jag ha jeansjacka mitt i vintern. bara för att liksom. inte nu längre. jag skulle vilja ha två vinteroutfits i garderoben. ett vinterställ i vattenfrånstötande material. mössa och vantar till det. och bekväma varma skor som man inte halkar i. sen vill jag ha en tjusig kappa. troligen med (fusk) päls detaljer. lårhöga stövlar och såklart en muff. heter det muff? jag ska googlahittade ingen muff men däremot den här fina och praktiska strandpälsen.
a just d. skor var det. jag går i tygskor. från skopunkten. med hål. jag är ingen (indie) ungdom längre. det passar inte. måste köpa nya.

3 kommentarer:

caroline sa...

vad hände med höstskorna från myrorna?

Teresa Maria sa...

njo nja dom var liksom lite hårda där fram. kanske var det därför dom blev bortlämnade. som att gå i stela hårda plåtskor.

anna sa...

jag har hittat skitbra gore-tex kängor jag vill köpa till tilda. men dom kostar 700(!) helt sjukt ju. och overallen kostar också 700..
annars brukar socka och gummistövel funka ibland. om det inte är till barn då funkar det nog inte. det är ganska halt också. fast gore-tex till vuxen är typ dubbla priset som till barn. suck.
vi kör på skopunkten..

 
>