fredag 30 oktober 2009

fredagskänslan

den har vi nu i vår lägenhet. eller det är ju bara jag och waira som är här. de andra sover eller är ute på viktigheter. men vi känner den.
dagen har varit fylld med bra fredags saker. jag har karvat min första pumpalykta. barnen har varit på pumpen. jag har promenerat jättelänge. dammsugit och moppat golv. hämtat ut trderapaket innehållande ett fynd. tacosmiddag har ätits. nu sitter jag vid datorn. sitter för första gången på hela dagen käns det som. waira står i en skokartong och tjatar om idol och jordnötsringar. meningen var att kvällen skulle avrundas med att vi alla skulle titta på hitta nemo. när johan kom hem. om alla var vakna. oturligt nog somnade amaya till babar och gick inte att väcka. nu ligger hon sött i sin säng. waira visade upp sin bästa sida efter att amaya somnat. hon hämtade både pyjamas och napp som hon med alla medel försökte få på amaya. det gick ju inte förstås.

1 kommentarer:

anna sa...

acsh.. det är bara jag som sitter här med datan och tittar på idol. p dricker öl, m sover. jag hade tänkt plugga, men fredag är ju bara en gång i veckan!
vill ni göra något på söndag? 4H?

 
>